«مختارنامه»؛ همچنان در مسیر دیده شدن

مقایسه آمار دیگر سریال‌های تلویزیون یعنی «مستوران»، «وضعیت زرد» و «داستان یک شهر ۳» نیز نشان‌دهنده افزایش بینندگان آن‌ها در نیمه دوم تیرماه است، اما «برف بی صدا می‌بارد» افزایش مخاطب بالاتری داشته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مرکز تحقیقات سازمان صداوسیما، نظرسنجی جدیدی را درباره آمار پربیننده‌ترین مجموعه‌های تلویزیون در بازه زمانی نیمه دوم تیرماه منتشر کرده است. مطابق این نظرسنجی، سریال «برف بی‌صدا می‌بارد» در بخش دوم بیشتر مورد توجه مخاطبان قرار گرفته است. بازپخش سریال «مختارنامه» نیز بیشترین تماشاگر را داشته و این سریال همچنان دیده می‌شود. درصد مخاطبان دیگر مجموعه‌های جدید در شبکه یک، دو و پنج تعریفی ندارد و سریال‌ها همچنان با کمبود مخاطب مواجه هستند.

«برف بی‌صدا می‌بارد» در سیر صعودی

سریال «برف بی‌صدا می‌بارد» که چندی قبل به پایان رسیده، حدود ۳۶ درصد مخاطب در رتبه اول پربیننده‌ترین‌ها قرار گرفته است. این مجموعه دی‌ماه سال گذشته پخش خود را آغاز کرد و ۶۸ قسمت از آن روی آنتن رفت. همزمان با نوروز، پخش این سریال متوقف و ادامه آن از چهاردهم تیرماه در قالب «بخش دوم» روانه آنتن شد. بررسی میزان بینندگان «برف بی‌صدا می‌بارد» از دی‌ماه تا نیمه دوم تیر نشان می‌دهد هرچه بیشتر از پخش آن گذشته، توجه مخاطبان بیشتری به این سریال جلب شده است.

مجموعه پوریا آذربایجانی نیمه دوم دی ۵/۲۱ درصد و نیمه اول بهمن ۵/۲۶ درصد مخاطب جذب کرد. پس از این بازه، در نیمه دوم بهمن و اسفند سریال با اُفت درصد کمی از مخاطب مواجه شد و حدود ۲۴ درصد بیننده داشت. احتمالاً ریتم خسته‌کننده سریال و پیش نرفتن قصه یکی از دلایل افت مخاطبان آن در اواخر سال ۱۴۰۰ بوده است. میزان بینندگان ادامه «برف بی‌صدا می‌بارد» در نیمه دوم تیرماه بیشتر شده و تقریباً به ۳۶ درصد رسیده است.

بازپخش «مختارنامه» و تداوم رضایت بینندگان

سریال بیادماندنی «مختارنامه» به طور معمول هر سال هم‌زمان با فرا رسیدن ایام عزاداری محرم در کنداکتور شبکه آی‌فیلم قرار می‌گیرد. تا به حال نسخه سینمایی این مجموعه از تلویزیون پخش شده است. هرچند که پخش چندین‌باره این مجموعه در شبکه‌های گوناگون، اعتراض عده‌ای از مخاطبان و بعضی عوامل سریال را برانگیخته، اما آمار ۵/۱۴ درصدی مخاطبان نشان می‌دهد بازپخش «مختارنامه» بیشتر از سریال جدید «داستان یک شهر» مخاطب داشته است.

۵/۱۴ درصد و عدد رقم بالایی نیست، اما این میزان مخاطب برای سریالی که تکرارهای متعددش سوژه مخاطبان شده، در شرایطی که تولیدات جدید تلویزیون در شبکه‌های سراسری بیننده چندان بیشتری ندارند، عدد قابل توجهی است. این سریال در مقایسه با دو مجموعه جدید دیگر یعنی «مستوران» و «وضعیت زرد» تنها حدود پنج درصد بیننده کمتری داشته است. تکرار «مختارنامه» رضایت تقریباً ۹۱ درصد از مخاطبان را جلب کرده و بیشترین میزان رضایت هم متعلق به همین سریال تاریخی مذهبی است.

افزایش ناچیز مخاطبان «مستوران»

مقایسه آمار دیگر سریال‌های تلویزیون یعنی «مستوران»، «وضعیت زرد» و «داستان یک شهر ۳» نیز نشان‌دهنده افزایش بینندگان آن‌ها در نیمه دوم تیرماه است، اما «برف بی صدا می‌بارد» افزایش مخاطب بالاتری داشته است.

«مستوران» با وجود کیفیت و قصه خوبی که داشت، در این بازه ۵/۱۸ درصد بیننده جذب کرده و تعداد مخاطبان آن نسبت به نیمه اول تیرماه تنها سه درصد بیشتر شده است، اما «وضعیت زرد» که نیمه اول تیر حدود ۱۰ درصد مخاطب داشت، پس از افزایش هشت درصدی، در نیمه دوم تیر با ۱۸ درصد مخاطب در رتبه سوم پربیننده‌ترین‌ها قرار گرفت.

«داستان یک شهر» نیز وضعیت مشابهی دارد. این مجموعه در ابتدای پخش با تنها ۵/۳ درصد بیننده شروع خوبی نداشت و نیمه دوم تیر ۱۰ درصد مخاطب داشت. هرچند که میزان مخاطبان این مجموعه بسیار کم بوده و رقم قابل قبولی نیست، اما تعدادبینندگان آن در این بازه زمانی ۵/۶ درصد بالاتر رفته است.

کد خبر 594784

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.