آئین پخت غذای نذری تاسوعای حسینی در اراضی مبارکه برگزار شد

همه ساله مهمانان زیادی از تمام نقاط استان اصفهان در روز تاسوعای حسینی برای شرکت در این آئین سنتی، به روستای اراضی مبارکه، سفر می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از مبارکه، آئین سنتی عزاداری امام حسین (ع) هرساله همزمان با روز تاسوعا و به صورت سنتی در روستای اراضی مبارکه برگزار می‌شود.

هر ساله در روستای اراضی این شهرستان، آئین تاسوعای حسینی به صورت سنتی و پرشور برگزار شده و هر خانواده به اقتضای توان و سلیقه خود غذایی را پخته و در ظهر تاسوعا به حسینیه این روستا می‌آورد.

این آئین سنتی که قدمت بسیاری نیز دارد، بدین گونه است که در روز تاسوعای حسینی اهالی روستای همجوار، باغملک، به روستای اراضی دعوت می‌شوند و در روز عاشورا نیز این اهالی روستای باغملک هستند که مردم روستای (اراضی) همسایه را به روستای خود دعوت می‌کنند.

در روز تاسوعای حسینی همه اهالی روستای اراضی در خانه‌های خود به پخت غذای نذری پرداخته و در ظهر تاسوعا با تزئین غذاها و قرار دادن آن در سینی‌های مجمع بزرگ همگی آنها را براساس آئینی سنتی بر روی سر خود می‌گذارند و به حسینیه می‌آورند.

پس از اقامه نماز جماعت در ظهر تاسوعا، در حسینیه روستای اراضی، همه اهالی و مهمانان در این مکان که شامل دکه‌های بسیاری هستند، جمع شده و پس از باز شدن درب‌های حسینیه، همگی وارد قسمتی که دکه‌های حسینیه قرار دارد می‌شوند.

هر خانواده، مهمانان خود را به یکی از دکه‌های حسینیه برده و غذایی را که حاضر نموده است را، برسر سفره قرار می‌دهد.

هرساله مهمانان بسیاری از تمام نقاط استان اصفهان در روز تاسوعای حسینی برای شرکت در این آئین سنتی، به روستای اراضی مبارکه، سفر می‌کنند.

این آئین سنتی هرساله در روز تاسوعای حسینی در این روستا برگزار می‌شود.

روستای اراضی در فاصله ۴۵ کیلومتری مرکز اصفهان در جهت جنوب غربی واقع است.

کد خبر 594515

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.