بارسلونا با ریکشاهای دوچرخه خداحافظی کرد

شورای شهر بارسلونا و دولت منطقه‌ای کاتالونیا برای اعمال ممنوعیت قطعی فعالیت ریکشاهای دوچرخه که به عنوان پدیکاب نیز شناخته می‌شوند، موافقت کردند. تاکسی‌های دوچرخه‌ای که عمدتاً در شهر بارسلونا وجود دارند، در مناطق توریستی خدمات ارائه می‌دهند، با این حال، این ممنوعیت برای کل شهر اعمال خواهد شد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مسئولان بارسلونا طی تصمیمی، تردد ریکشاهای دوچرخه را در سراسر شهر ممنوع کردند.

دلیل ممنوعیت این وسایل نقلیه از این واقعیت ناشی می‌شود که آنها با وجود اینکه از سال ۲۰۰۳ در بارسلونا بوده‌اند، ویژگی‌های اساسی برای تاکسی در نظر گرفتن را ندارند.

مقامات اطمینان دادند که اصلاحاتی که موجب ممنوعیت تاکسی‌های دوچرخه می‌شود تا پایان سال اجرایی خواهد شد. پس از آن، اپراتورهایی که از آنها پیروی نکنند می‌توانند با جریمه شش هزار یورویی مواجه شوند.

معاون اول شهردار بارسلونا، جاوم کولبونی، معتقد است پدیکاب‌ها با مدل توریستی شهر بارسلون سازگار نیستند زیرا منبع بی‌ثباتی و ناامنی هستند و نیاز به تلاش بیشتری از سوی پلیس وجود دارد.

کولبونی همچنین یادآور شد که مشکل ریکشاهای دوچرخه‌، گسترش بی‌رویه آن‌ها در مناطق مختلف شهر است.

جاوم کولبونی اطمینان داده است که شورای شهر بارسلونا با کمک پلیس، با درخواست مجوز از مالکان و مصادره وسایل نقلیه، گسترش ریکشاها را محدود کرده است.

در سال‌های اخیر، بارسلونا در تلاش بوده است تا گردشگری افراطی را به گونه‌ای مهار کند که حس اصیل شهر را برای ساکنان محلی حفظ کند. این اقدام اخیر را می‌توان بخشی از آن استراتژی در نظر گرفت.

بارسلونا با ریکشاهای دوچرخه خداحافظی کرد

کد خبر 594433

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.