جهان به واسطه فناوری بلاکچین در آستانه تحول دیجیتال

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی نوشت: جهان به واسطه توسعه فناوری بلاکچین در آستانه یک تحول دیجیتال قرار گرفته که شاید اثری گسترده‌تر از توسعه اینترنت بر زندگی بشر داشته باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مجتبی توانگر در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت:

«در کنفرانس بین‌المللی تکنوبلاک گفتم: جهان به واسطه توسعه فناوری بلاکچین در آستانه یک تحول دیجیتال قرار گرفته که شاید اثری گسترده‌تر از توسعه اینترنت بر زندگی بشر داشته باشد. از جمله مدل‌های حکمرانی و مفهوم دولت مدرن را به چالش خواهد کشید و نقش بازیگران غیردولتی را بیشتر کرده و احتمالاً دنیا را جای دموکراتیک‌تری خواهد نمود؛ این خاصیت فضای مجازی و اقتصاد دیجیتال است.

استفاده از رمزارزها موجب تسهیل در پرداخت‌های بین‌المللی و تبادلات مالی را ارزان‌تر سریع‌تر و مطمئن‌تر کرده است. برای ایران و روسیه که دسترسی سخت‌تر و محدودتری به نظام‌های پرداخت بین‌المللی مانند سوئیفت دارند این یک ظرفیت برای حل مشکلات است. با توسعه رمزارزهای مشترک تبادلات مالی مشترک میان خود و سایر کشورها را بدون استفاده از دلار توسعه داده و علاوه بر کاهش وابستگی به قید و بندهای دلار از مواهب دیگر نیز برخوردار شوند. بلاک‌چین و رمز ارز صرفاً صرافی نیست.»

جهان به واسطه فناوری بلاکچین در آستانه تحول دیجیتال

کد خبر 594228

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.