۱۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۹
اجرای رتبه‌بندی معلمان+ جزییات

نماینده مردم بردسیر و سیرجان در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح رتبه‌بندی معلمان با پیگیری‌های مجلس و همکاری دولت قطعی و وارد فاز اجرایی شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، طرح رتبه‌بندی معلمان بر اساس سند تحول بنیادین نظام آموزشی یکی از موضوعات مهمی است که در راستای ارتقای شایستگی حرفه‌ای معلمان باید به مرحله اجرا برسد. لایحه نظام رتبه‌بندی معلمان پس از دو ماه بررسی اواخر آبان‌ماه سال گذشته در آخرین نشست تخصصی کمیسیون امور اجتماعی و دولت الکترونیک دفتر هیئت دولت به تصویب رسید.

با اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان، رتبه‌های حرفه‌ای برای طبقه‌بندی معلمان در نظر گرفته می‌شود و بر اساس هر رتبه، ضرایبی در امتیازهای شغلی و در نتیجه حقوق و مزایای آنان لحاظ می‌شود. طرح رتبه‌بندی معلمان اجرا خواهد شد و حقوق معلمان با توجه به آن تغییر خواهد کرد.

شهباز حسن‌پور در حاشیه نشست با رئیس‌جمهور در خصوص طرح رتبه‌بندی معلمان اظهار کرد: ان‌شاءالله کرمان اولین استان برای اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان خواهد بود و از مدیرکل آموزش و پرورش استان می‌خواهم از تمام ظرفیت‌ها برای اجرایی شدن این طرح استفاده کند.

وی افزود: از رئیس‌جمهور خواستار برخورد جدی و قاطع با مقصران تأخیر در اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان هستم.

شهباز در خصوص افزایش ۳۸ درصدی حقوق بازنشستگان تصریح کرد: امیدوار هستم دولت با توجه به موافقت رئیس‌جمهور، مجلس شورای اسلامی و سازمان تأمین اجتماعی هرچه سریع‌تر افزایش حقوق مابقی بازنشستگانی که تاکنون اقدامی برایشان صورت نگرفته بود را اعلام و اجرا کند.

کد خبر 594178

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.