ضرورت تقویت زیرساخت‌های شهر هوشمند در یزد

عضو شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به استقبال مردم این شهر از خدمات غیرحضوری شهرداری، گفت: لازم است زیرساخت‌های شهر هوشمند در یزد تقویت شود.

محمدمهدی نیکونژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به اینکه واژه شهر هوشمند یکی از پرکاربردترین واژه‌هایی است که در مدیریت شهری به کار می‌رود، اظهار کرد: شهرهای مختلف در ایران و دیگر نقاط جهان همواره در تلاش هستند که از تکنولوژی در راستای ارائه خدمات بهتر و بیشتر به شهروندان استفاده کنند.

وی ادامه داد: در واقع شهر هوشمند بستری برای ارائه خدمات با سرعت و کیفیت بالا به شهروندان است و تحقق این مهم با ایجاد و تکمیل زیرساخت‌های مورد نیاز در سطح شهر ممکن می‌شود.

عضو شورای اسلامی شهر یزد با بیان اینکه شکل‌گیری و ماهیت شهر هوشمند بر پایه فناوری اطلاعات و ارتباطات است، خاطرنشان کرد: استفاده از تجهیزات و امکانات در اختیار حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات زمینه‌ای را به وجود می‌آورد تا بتوان بسیاری از خدمات و فعالیت‌هایی که بخش‌های دولتی و عمومی به بخش خصوصی واگذار می‌کند را برون‌سپاری کرد.

وی با تاکید بر اینکه شهرداری یزد در طول سال‌های اخیر به‌ویژه با توجه به شیوع کرونا و اینکه مردم کمتر امکان مراجعه حضوری برای انجام فعالیت‌هایشان را داشتند، در حوزه برون‌سپاری خوب عمل کرده است، تصریح کرد: مردم نیز با توجه به اینکه هزینه و معطلی بسیار کمتری داشتند، استقبال بسیار خوبی از برون‌سپاری کردند و شاهد هستیم که خدمات با سرعت بهتر و بیشتری ارائه می‌شود.

نیکونژاد تاکید کرد: بسیاری از خدمات در حوزه شهرسازی و معماری به صورت برون‌سپاری در حال انجام است تا مردم کمتر به مناطق و نواحی شهرداری مراجعه کنند. روند ارائه خدمات الکترونیک و تقویت زیرساخت‌های شهر هوشمند در شهر میراث جهانی یزد با قوت ادامه می‌یابد تا بتوانیم کیفیت و کمیت خدماتی که به مردم ارائه می‌کنیم را افزایش دهیم.

کد خبر 594172

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.