شهروندان تفکیک پسماندها را جدی بگیرند

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری یزد با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه تفکیک پسماندها از مبدا، گفت: شهروندان نباید پسماندهای قابل بازیافت را همراه با پسماندهای تر خارج از منزل قرار دهند.

محمدرضا برزگر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: یکی از مباحث بسیار مهم حوزه پسماند تفکیک از مبدا پسماندها و نخاله‌های ساختمانی است که در این راستا اقدامات بسیار خوبی در شهر یزد انجام شده است.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستای فرهنگ‌سازی در حوزه پسماندهای خانگی و تفکیک از مبدا آنها، افزود: در طول سال شهروندان اقلام و وسایلی را به عنوان دورریز و زباله از منزل خود خارج می‌کنند که این اقدام در بعضی از ایام سال از جمله خانه‌تکانی نوروز و ایام تابستان بیشتر اتفاق می‌افتد و تا دو برابر افزایش می‌یابد.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری یزد با بیان اینکه شهروندان نباید پسماندهای قابل بازیافت را همراه با پسماندهای تر خارج از منزل قرار دهند، خاطرنشان کرد: بعضی وسایل قابلیت استفاده مجدد دارد و شهروندان می‌توانند از این وسایل همچنان استفاده کنند، لذا تفکیک از مبدا در حوزه پسماند از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و شهروندان در این زمینه نقش‌آفرینان اصلی هستند.

وی با بیان اینکه در زمینه تفکیک پسماندها از مبدا، با همکاری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد اقدامات گسترده‌ای برای فرهنگ‌سازی و آموزش شهروندان انجام شده است، گفت: اساس طرح تفکیک از مبدا بر پایه آموزش همگانی و جلب مشارکت مردمی، توجه به آداب و عادات اجتماعی و استفاده از نیروهای مجرب است.

کد خبر 594141

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.