به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاعرسانی شهرداری شیراز، هادی شهدوست شیرازی اظهار کرد: معاونت حملنقل و ترافیک شهرداری شیراز بر اساس مدلی جدید از برنامهریزی، دادههای مرتبط به هر معبر از این کلانشهر را با کمک مشاوران معلول مستقر در مناطق جمعآوری میکند که بر اساس آن و میزان تردد معلولان و افراد توانخواه در هر معبر، برنامهریزی، تخصیص اعتبار و اولویتبندی اجرایی انجام خواهد شد.
وی افزود: شهر شیراز بهدلیل وسعت زیاد و آمار بالای معابر اصلی و فرعی نیازمند بررسی دقیق و احصا اطلاعات مورد نیاز است تا بتوان مشکلات را بهطور کامل برطرف کرد و مناسبسازی انجام شود.
معاون حملونقل و ترافیک شهردار شیراز خریداری و اختصاص چهار دستگاه ون ویژه خدماترسانی به جانبازان، معلولان و افراد توانخواه و تسهیل در استفاده از حملونقل و عمومی را شاخصترین اقدامات این حوزه در برای مناسبسازی دانست و افزود: اجرای ٢٠٧ هزار مترمربع کفسازی، ٨٣ هزار متر طول خط نابینایان، ۱۲۹۳ متر دالگذاری خیابان به پیادهرو، مناسبسازی ٢٧٧ ایستگاه اتوبوس، خط کشی و بهسازی ٣٣۴ گذرگاه عابرپیاده و احداث سه دستگاه پل هوایی به صورت رمپ از مهمترین اقدامات انجام شده در حوزه مناسبسازی شهر برای افراد توانخواه، جانبازان و معلولان است.
وی شهرداریهای مناطق را بازوی اصلی و اجرایی پروژههای مناسبسازی دانست و خاطرنشان کرد: مناسبسازی معابر، ایستگاههای اتوبوس، خط کشیها، اتصال پیادهرو به سوارهرو و محل عبور افراد معلول و توانخواه از مهمترین مواردی است که با اولویت معابر مرکز شهر انجام خواهد شد.
نظر شما