حمایت ویژه از طرح‌های دانش‌بنیان در حوزه آموزش

فراخوان شناسایی طرح‌ها و ایده‌های فناورانه و نوآورانه اجتماعی در حوزه آموزش با هدف ترویج و توسعه الگوهای نوین آموزش منتشر شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سرفصل مهم‌ترین رویدادهای خبری حوزه علم و فناوری را در روزی که گذشت، مرور می‌کنیم:

هک حساب‌های تجاری فیسبوک

بدافزار Ducktail در یک کمپین جدید مخرب با انگیزه مالی، کاربران و سازمان‌ها را در پلتفرم تجاری و تبلیغات فیسبوک هدف قرار می‌دهد. محققان WithSecure جزئیات یک کمپین جدید فیشینگ نیزه‌ای را فاش کرده‌اند که حساب‌های تجاری فیسبوک را هدف قرار می‌دهد؛ این کمپین از جولای ۲۰۲۱ فعال بوده است.

طبق گفته محققان این حمله مستلزم استفاده از یک دزد اطلاعاتی به نام Ducktail است که برای سرقت کوکی‌های مرورگر برای جلسات معتبر فیسبوک و اطلاعات از حساب این نرم‌افزار طراحی شده است. هدف این است که هر حساب تجاری را که قربانی می‌تواند به آن دسترسی داشته باشد ربوده شود.

راه‌اندازی اپلیکیشن مدیریت بحران در فیروزکوه

ستاد مدیریت بحران فیروزکوه برای خدمات رسانی بهتر به مناطق سیل زده منطقه حبله رود شهرستان فیروزکوه اپلیکیشن راه‌اندازی کرده است؛ این اپلیکیشن که با عنوان ستاد بحران فرمانداری شهرستان فیروزکوه عرضه می‌شود و اطلاعات خانه‌هایی که مورد پاکسازی قرار می‌گیرد را مورد بررسی قرار می‌دهد.

آپدیت جدید ویندوز برای گیمرهای موبایلی

مایکروسافت آپدیت جدیدی برای ویندوز ۱۱ عرضه کرده است که شامل نسخه جدیدی از زیرسیستم ویندوز برای اندروید می‌شود. تمرکز این آپدیت روی بهبود عملکرد بازی‌های اندرویدی متمرکز است و شامل سازگاری با گیم‌پدها، جوی‌استیک‌ها و ارائه چندین «جسچر» کاربردی برای گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها می‌شود. در ادامه تغییرات و ویژگی‌های آپدیت جدید را بررسی می‌کنیم:

  • مجموعه‌ای از بهبودهای جدید برای زیرسیستم ویندوز در اپلیکیشن تنظیمات اندروید که باعث بهتر شدن تجربه کار با سایر اپلیکیشن‌ها خواهد شد.
  • سازگاری با جوی‌استیک‌ها در بازی‌ها
  • سازگاری با گیم‌پدها در بازی‌ها
  • سازگاری برای استفاده از کلیدها جهت‌نما در بازی‌ها
  • سازگاری برای اسلاید کردن در بازی‌ها با کلیدهای جهت‌نما
  • بهبودهای «اسکرولینگ»
  • بهبودهای شبکه
  • حداقل سایز پنجره اندروید روی 220dp تنظیم شده است
  • بهبود دیالوگ در زمان شناسایی VPN پشتیبانی‌نشده
  • ارائه یک گزینه جدید برای مشاهده / ذخیره کردن داده عیب‌یابی در زیر سیستم ویندوز برای اپلیکیشن تنظیمات اندروید
  • به‌روزرسانی امنیتی
  • رفع باگ‌های عمومی
  • بهبودهای گرافیکی

آیا کاراکتر Z از نام هندست‌های تاشو سامسونگ حذف می‌شود؟

براساس گزارشات، سامسونگ درصدد حذف حرف Z از برند جدیدترین اسمارت‌فون‌های تاشو خود است. گوشی‌های تاشو آینده این شرکت احتمالاً فاقد کاراکتر Z در نام خود بوده و صرفاً گلکسی فولد و گلکسی فلیپ چهار نامگذاری خواهد شد. چنین تغییری در صورت تحقق کاملاً خوشایند به‌نظر می‌رسد؛ زیرا حرف Z کمی نامتناسب به‌نظر رسیده و بدون دلیل خاص موجب طولانی شدن نام دستگاه می‌شود.

لزوم کاهش وابستگی انحصاری به پلفرم‌های اینترنتی بیگانه

مرکز پژوهش‌های مجلس با انتشار اظهارنظر کارشناسی درباره طرح حمایت از توسعه و رقابت پذیری پلتفرم‌های ارائه دهنده خدمات پایه و کاربردی شبکه ملی اطلاعات، اعلام کرد: برای پیشرفت و توسعه اقتصادی و فرهنگی پایدار و همه جانبه ضروری است که با اتخاذ سیاست‌های ایجابی و سلبی هرگونه وابستگی سکویی انحصاری به پلتفرم‌های بیگانه را به تدریج کاهش و در بلند مدت از میان برد.

استقلال در سکوهای اینترنتی اهمیت بسیار زیادی دارد و وابستگی ایران به سکوهای بیگانه نسبت به کشورهای دیگر در سطح بالایی قرار دارد همچنین بسیاری از مناسبات روزمره اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی مردم ایران در سکوهای بیگانه انجام می‌شود؛ البته این سکوها باعث صرفه‌جویی در هزینه و افزایش بهره‌وری در بسیاری از کسب‌وکارها شده، اما سکوهای بیگانه هیچ‌گونه الزامی به رعایت قوانین، منافع و مصالح ملت ایران ازجمله پرداخت مالیات، عوارض و رقابت منصفانه ندارد و در بسیاری از موارد برای رعایت قوانین کشورهای ثالث مستقیماً به کسب و کارهای نوپای ایرانی آسیب زده است.

حمایت ویژه از طرح‌های دانش‌بنیان در حوزه آموزش

همچنین آموزش‌های مبتنی بر نیاز برای آحاد جامعه و توسعه فناوری‌های آموزشی جهت ارتقای کیفیت آموزش در جامعه از سوی ستاد فناوری‌های نرم و توسعه صنایع خلاق منتشر شد. گسترش آموزش‌های حوزه فرهنگی و اجتماعی برای آحاد جامعه و تشویق بازیگران زیست‌بوم نوآوری و فناوری به مشارکت در ارائه طرح‌های نوآورانه در راستای تحقق عدالت آموزشی نیز از دیگر اهداف این فراخوان است.

بر همین اساس، ایده‌ها و طرح‌های نوآورانه اجتماعی در حوزه آموزش، حمایت‌های مادی و معنوی دریافت می‌کنند. صاحبان ایده و طرح‌های نوآورانه، استارت‌آپ‌ها، مراکز نوآوری، شتاب‌دهنده‌ها، شرکت‌های خلاق، خانه‌های خلاق و نوآوری و شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند در این فراخوان مشارکت کنند.

کد خبر 593796

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.