دستگیری عامل انتشار تصاویر مبتذل در دامغان

رئیس پلیس فتای استان سمنان از دستگیری متهم سایبری که با انتشار تصاویر مبتذل اقدام به تبلیغ برای نوبت‌دهی ماساژ در اماکن خصوصی کرده بود، خبر داد.

به گزارش ایمنا، سرهنگ محمدرضا فداییان اظهار کرد: تیم رصد پلیس فتا با هدف ارتقای امنیت سایبری و شناسایی تارنماهای مجرمانه که به هر نحو اقدام به سوءاستفاده از ظرفیت‌های فضای مجازی برای انجام اعمال غیرمجاز، غیراخلاقی و مخالف با عفت عمومی و هنجارهای اجتماعی فعالیت می‌کنند، موفق به شناسایی یک صفحه اینترنتی در بستر شبکه اجتماعی اینستاگرام شد که با تبلیغ ارائه خدمات ماساژ به وسیله ماساژور مرد برای مشتریان خانم، سعی در جذب مخاطب داشت.

وی افزود: این متهم سایبری اقدام به انتشار تصاویر مبتذل و تبلیغ برای نوبت دهی به منظور ماساژ در اماکن خصوصی به صورت مختلف می‌کرد و به دلیل اهمیت موضوع، پیگیری و رسیدگی به این پرونده با قید فوریت در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت و با اقدامات تخصصی، گرداننده این صفحه مجرمانه شناسایی و دستگیر شد.

رئیس پلیس فتا استان سمنان با اشاره به گستردگی روز افزون فضای مجازی تصریح کرد: هموطنان دقت داشته باشند که به تبلیغات خلاف عفت عمومی، خصوصاً در شبکه‌های اجتماعی اعتماد نکنند و بدانند که عدم توجه به اصول اخلاقی و اعتماد نابجا به افراد ناشناس، نتیجه جز خسارت مالی یا حیثیتی درپی نخواهد داشت.

سرهنگ فداییان با اشاره به لزوم حفظ هوشیاری کاربران هنگام فعالیت در فضای مجازی، از عموم مردم خواست در صورت مواجه شدن با موارد مشکوک و مجرمان مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس اینترنتی www.cyberpolice.ir گزارش کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

کد خبر 593705

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.