سرمایه‌گذاری ۱۲۰ میلیون دلاری پورتلند روی انرژی‌های پاک

بودجه کمکی شورای شهر ناتینگهام برای پرداخت قبوض انرژی، ایمن‌سازی مسیرهای دوچرخه‌سواری در نورثامبرلند، تبدیل خانه کانادایی مرکز شهر شفیلد به مرکز موسیقی و ممانعت شورای بازلیدون از تخریب مرکز خرید قلب شهر، عناوین مهم بسته خبری این هفته پارلمان شهری جهان است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شورای شهر پورتلند سرمایه‌ای ۱۲۰ میلیون دلاری برای گسترش پروژه‌های انرژی پاک تعیین کرده است. این بودجه در راستای رسیدگی به اثرات تغییرات آب‌وهوایی و کاهش انتشار کربن، به ۶۵ پروژه در سراسر شهر اختصاص خواهد یافت. بسیاری از پروژه‌های مد نظر برای دریافت بودجه مذکور، بر بهبود سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی در مسکن‌های قشر کم‌درآمد و جوامع رنگین‌پوست در سراسر شهر متمرکز خواهند بود. شورای شهر پورتلند پیش از توزیع بودجه یک بازه زمانی ۴۵ روزه را برای انجام بررسی‌های بیشتر روی درخواست‌های ارسالی تعیین کرده است.

شیکاگو؛ افزودن قانون ضد خویشاوندی به قوانین شورای شهر

شورای شهر شیکاگو به‌رغم همه مخالفت‌ها و انتقادها، با افزودن بند ضد خویشاوندی به قانون اخلاقی شهر، به مقابله با فامیل‌بازی در نهادهای دولتی پرداخت. این بند با گسترش قوانین تضاد منافع به همسر، فرزندان و بستگان مقامات منتخب و کارمندان دولتی همراه است و محور اصلی آن شامل پایان دادن به فامیل‌بازی در نهاد شهرداری می‌شود. این اصلاحیه همچنین اعضای شورای شهر را از انجام برخی کارهای بیرونی که منجر به تأثیر نامطلوب بر «بار مالیاتی نسبی ساکنان شهر» می‌شود، منع کرده است.

شورای شهر همچنین اعلام کرد که مطابق با اصلاحیه جدید، کارمندان و مقامات دولتی نه تنها از انعقاد قرارداد با شرکت‌هایی منع می‌شوند که تحت مدیریت همسر، فرزندان یا سایر اعضای فامیل آن‌ها قرار دارد یا یکی از این افراد فامیل‌شان در آن شرکت استخدام است، بلکه آن‌ها را از هرگونه اقدام یا تصمیم اداری و قانونی که می‌تواند بر هر یک از این افراد تأثیرگذار باشد نهی می‌کند. اصلاحیه جدید قانون اخلاقی شهر شیکاگو شامل پایان دادن به امتیازهای اختصاص‌یافته به طبقه شورای شهر نیز می‌شود.

ناتینگهام؛ بودجه کمکی شورای شهر برای پرداخت قبوض انرژی

در راستای کمک به ساکنان شهر به‌دنبال افزایش هزینه‌های انرژی، شورای شهر ناتینگهام در صدد حصول اطمینان از این امر است که هر یک از آن‌ها بخشی از بودجه کمکی ۲۰.۹ میلیون پوندی دولتی را دریافت کنند. طرح تخفیف انرژی دولت انگلستان با تخصیص بودجه کمکی دارای دو عنصر پرداخت اجباری و پرداخت اختیاری است که معیارهای توزیع بودجه اجباری توسط خود دولت مرکزی تعیین و تأمین مالی اختیاری به نهادهای محلی واگذار شده است. بنابراین مقامات محلی انگلستان به ایجاد یک طرح اختیاری برای تخصیص بودجه به خانوارهایی ملزم هستند که واجد شرایط پرداخت تحت معیارهای طرح اجباری قرار ندارند. به‌این‌ترتیب بودجه اجباری فقط می‌تواند مطابق با دستورالعمل‌های دولت توزیع شود و بودجه اختیاری مطابق با معیارهای تدوین‌شده توسط شورا به افراد نیازمند تخصیص می‌یابد.

شورای شهر برای توزیع این بودجه معیارهایی تعیین کرده است تا هر فرد نسبت به شرایط خود مبالغی منطقی دریافت کند و اعلام کرد که بازنشستگان، دانشجویان و ساکنان در سن کار که در حال حاضر نیز تحت حمایت مالیاتی شورا قرار دارند از کمک‌های نقدی بیشتری در این بودجه برخوردار خواهند شد تا برای پرداخت هزینه قبوض انرژی خود با مشکل مواجه نشوند.

نورثامبرلند؛ ایمن‌سازی مسیرهای دوچرخه‌سواری

شورای شهر نورثامبرلند پس از دریافت درخواستی که توسط ۳۰۰ نفر از ساکنان امضا شده بود، به بررسی تقاضای مطرح‌شده در زمینه بهبود مسیرهای پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری پرداخت که دو منطقه Red Row و بدلینگتون را به یکدیگر متصل می‌کند و آن را در دستور کار خود قرار داد. گزارشی که در جلسه به اعضا ارائه شد نشان داد که هزینه بهبود مسیر ۵۰۰ متری میان Red Row و بدلینگتون بین ۸۰ تا ۱۰۰ هزار پوند خواهد بود. شورا ضمن بیان این نکته مطرح کرد که برای تعیین هزینه‌های واقعی طراحی جدید جزئیات بیشتری مورد نیاز است.

شفیلد؛ تبدیل خانه کانادایی مرکز شهر به مرکز موسیقی

شورای شهر شفیلد طرح‌هایی برای تبدیل خانه کانادایی خیابان «کامرشیال (Commercial)» در قلب شهر شفیلد به مرکزی ارائه داده است که امکان تمرین، خلق و اجرای موسیقی را در اختیار کودکان سراسر شهر قرار می‌دهد. شورا معتقد است که این مرکز موسیقی می‌تواند شفیلد را به آکادمی موسیقی شهر پیوند دهد و هدف اصلی پروژه را گسترش دامنه آموزش موسیقی در شهر معرفی کرد.

شورا اعلام کرد که فضاهای جدید این بنا شامل برج خدماتی پنج طبقه و یک محل اجرا به نام «پداستل (Pedestal)» در طبقه همکف برای کنسرت‌های غیررسمی می‌شود. بنای جدید حیاط پشتی نیز با نام «ساوند باکس (Sound Box)» دارای دو اتاق تمرین بزرگ خواهد بود که به‌صورت دو اتاق صدای چوبی طراحی شده است. اتاق‌های تمرین ظرفیت یک ارکستر یا گروه کوچک را دارند.

بازلیدون؛ ممانعت شورا از تخریب مرکز خرید قلب شهر

شورای شهر بازلیدون، بزرگ‌ترین منطقه شهری در جنوب اسکس واقع در شرق انگلستان، با طرح تخریب مرکز خرید «ایست‌گیت (Eastgate)» برای ساخت ۲۸۰۰ آپارتمان جدید مخالفت کرد. این مرکز خرید در قلب بازلیدون قرار دارد و با در بر داشتن بیش از ۱۰۰ فروشگاه و ارائه طیف وسیعی از رویدادها، در طول هفت روز هفته باز است.

تصویب این طرح تخریب و توسعه با ایجاد شهرکی گسترده در قلب شهر بازلیدون همراه خواهد بود، با این‌حال شورای شهر تاریخ تعیین‌شده برای تصمیم‌گیری بازرسان در این زمینه را به تعویق انداخت و اعلام کرد که طرح مذکور در وهله زمانی دیگر به مرحله رأی‌گیری گذاشته خواهد شد. اعضای محافظه‌کار شورا این طرح را هیولایی خواندند که به ایجاد یک شهر در قلب شهری دیگر منتهی می‌شود و شهر را دچار مشکل خواهد کرد. یکی از اعضای شورای شهر درباره این توصیف چنین توضیح داد که نیاز به تغییر کاربری در مرکز شهر و جایگزینی واحدهای خرده‌فروشی خالی با واحدهای مسکونی وجود دارد اما رفع این نیاز باید به‌گونه‌ای انجام گیرد که آن‌چه بر جای می‌ماند زخمی بر پیکره شهر نباشد.

کد خبر 593575

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.