سابقه برگزاری جشنواره کودک و نوجوان در همدان ناموفق بوده است

یک مدرس انجمن سینمای جوان گفت: اصفهان ۲۰ سال سابقه برگزاری موفق جشنواره بین‌المللی فیلم کودکان و نوجوانان را دارد و انتقال این جشنواره از اصفهان به همدان اقدامی اشتباه است زیرا سابقه برگزاری جشنواره در این شهر ناموفق بوده است.

سیاوش گلشیری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: اصفهان در مدت ۲۰ سال سابقه اجرای جشنواره بین‌المللی فیلم کودکان و نوجوانان تجارب لازم را کسب کرده است و طی این سال‌ها شاهد رشد یافتگی گروه‌های اجرایی و نمایشی در اصفهان هستیم.

وی افزود: هم‌زمان با تغییر دولت و چارت مدیریت، شاهد تغییر و تحولاتی هستیم که انتقال جشنواره کودک و نوجوان از اصفهان به شهری همچون همدان که سابقه برگزاری جشنواره را داشته است، با عنوان عدالت مکانی مطرح شده است.

مدرس انجمن سینمای جوان در خصوص اینکه شبهاتی در خصوص اعتبارات جشنواره کودک و نوجوان و رقابت شهرها بر سر آن وجود دارد، تصریح کرد: هرساله شهرداری اصفهان و بنیاد سینمایی فارابی اعتباراتی اختصاص می‌دهند که امسال با رشد چندمیلیاردی آن مواجه هستیم. طی دو دهه برگزاری جشنواره کودک و نوجوان در اصفهان حمایت‌های خوبی از فیلم‌سازان جوان و گروه‌های نمایشی صورت گرفته است.

پتانسیل بالای اصفهان در برگزاری جشنواره کودک

وی با بیان اینکه اصفهان پتانسیل مکانی و ظرفیت‌های لازم را برای برگزاری جشنواره کودک و نوجوان دارد، گفت: اگر نگاهی به دیگر جشنواره‌ها از جمله جشنواره کن هم داشته باشیم خواهیم دید که مختص یک مکان خاص است.

گلشیری ادامه داد: حمایت از فیلم‌سازان جوان در حوزه کودک و نوجوان بزرگ‌ترین دستاورد جشنواره بین‌المللی فیلم کودکان و نوجوانان است اما سرمایه‌گذاری بیشتری برای تولید و اکران این دست فیلم‌ها باید انجام شود که متأسفانه تاکنون سرمایه‌گذاری در این عرصه مشاهده نکرده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه اصفهان در برگزاری سالانه جشنواره کودک و نوجوان موفق عمل کرده و توانسته است در این حوزه فیلم‌سازان و کارگردان‌های حرفه‌ای را در حوزه کودک و نوجوان پرورش دهد، ادامه داد: برچسب زیاده‌خواهی برای اصفهان که طی دو دهه جشنواره را بدون هیچ مشکلی به اجرا درآورده است، دور از انصاف است.

کد خبر 593193

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.