ممنوعیت سوار کردن بیشتر از ۲ مسافر در تاکسی‌های رودسر

رئیس سازمان مدیریت حمل‌ونقل شهرداری رودسر با بیان اینکه رانندگان تاکسی و مسافران باید در پیک هفتم کرونا پروتکل‌های بهداشتی رعایت کنند، گفت: تاکسیرانان این شهر باید در زمان شیوع کرونا، تنها دو مسافر در عقب تاکسی سوار کنند.

قاسم خدادادی‌دشتکی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در زمان شیوع بیماری کرونا، سوار کردن سه مسافر روی صندلی عقب تاکسی ممنوع است و رانندگان تاکسی رودسر باید تا زمان قطع چرخه انتقال ویروس کرونا این مصوبه را اجرا کنند.

وی با بیان اینکه طبق الزامات بهداشتی و دستورالعمل رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، رانندگان تاکسی فقط می‌توانند دو مسافر روی صندلی عقب و یک مسافر روی صندلی جلو سوار کنند، افزود: ممنوعیت سوار کردن بیش از سه نفر از طریق سازمان مدیریت و حمل و نقل شهرداری رودسر به همه رانندگان تاکسی اطلاع‌رسانی شده است.

رئیس سازمان مدیریت حمل‌ونقل شهرداری رودسر خاطرنشان کرد: رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی به تمامی رانندگان تاکسی رودسر ابلاغ شده و تاکسیرانان باید هنگام جابه‌جایی مسافر از ماسک استفاده کرده و از سوار کردن افراد بدون ماسک خودداری کنند.

خدادادی با بیان اینکه برچسبی با مضمون بدون ماسک وارد نشوید در مقابل درب ورودی تاکسی‌های رودسر نصب شده است، تصریح کرد: از همه شهروندان و مسافران درخواست می‌کنیم در پیک هفتم کرونا، به منظور حفظ سلامتی خود و دیگران پیش از سوارشدن به تاکسی ماسک تهیه کنند، زیرا رانندگان تاکسی ماسک بیشتری به همراه ندارند تا در اختیار آن‌ها قرار دهند، بنابراین گاهی اوقات مجبور به سوار کردن افراد بدون ماسک در ایستگاه‌های تاکسی هستند که این مسئله باعث انتقال بیشتر ویروس کرونا و افزایش بیماران بستری در بیمارستان‌ها می‌شود.

وی گفت: در ناوگان حمل‌ونقل عمومی رودسر در حال حاضر، ۴۰۳ دستگاه تاکسی شهری فعال است.

به گزارش ایمنا، شهرستان رودسر با حدود ۱۴۷ هزار نفر جمعیت، شامل چهار بخش کلاچای، چابکسر، رحیم‌آباد، بخش مرکزی رودسر و ۱۰ دهستان است و در ۷۰ کیلومتری شهر رشت در مرکز استان گیلان قرار دارد.

کد خبر 593094

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.