علت بروز تصادفات شبانه در جاده‌های استان اصفهان

رئیس پلیس راه استان اصفهان عوامل بروز تصادفات شبانه در جاده‌های استان اصفهان را تشریح کرد.

سرهنگ اصغر زارع در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: یکی از علل اصلی تصادفات شبانه در استان اصفهان، خستگی و خواب‌آلودگی رانندگان است که به علت کمبود خواب، شتاب بی‌مورد و رانندگی پشت سرهم بدون استراحت رخ می‌دهد.

وی با بیان اینکه از علل دیگر بروز تصادفات شبانه استان می‌توان به فقدان توجه کافی رانندگان به جلو اشاره کرد که نشان دهنده نداشتن تمرکز و حواس‌پرتی رانندگان حین رانندگی در جاده است، تصریح کرد: دیگر عامل مهم بروز تصادفات شبانه استان نداشتن میدان دید کافی و تشخیص ندادن به موقع خطر توسط راننده است که به دلیل نداشتن سیستم روشنایی استاندارد یا عجله بی‌مورد است.

رئیس پلیس راه استان اصفهان خاطرنشان کرد: دیده نشدن عابران پیاده توسط رانندگان عامل دیگر بروز تصادفات شبانه استان است که به علت استفاده عابران‌پیاده از لباس‌های تیره و عبور و مرور در مکان‌های تاریک و بدون روشنایی کافی است. علاوه بر این گاهی مشاهده می‌شود که دامداران و گله‌داران نیز در شب، بدون استفاده از شبرنگ و نور هشداردهنده، اقدام به عبور دادن احشام خود از عرض جاده می‌کنند که این موضوع بسیار خطرناک است.

وی اضافه کرد: به رانندگان توصیه می‌شود پیش از سفر از سلامت خودروی خود اطمینان حاصل کنند و به هیچ عنوان با خودروی دارای نقص فنی حرکت نکنند. همچنین در مسیرهای طولانی هنگام احساس خستگی و خواب‌آلودگی، بلافاصله توقف و کمی استراحت کنند، سپس مجدداً به راه خود ادامه دهند. عابران پیاده نیز باید در شب از لباس‌های روشن استفاده کنند تا بهتر دیده شوند.

کد خبر 592951

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.