ماوس و کیبورد بی‌سیم جدید شیائومی معرفی شد

شیائومی یک ست کیبورد و ماوس بی‌سیم جدید با چند ویژگی جالب معرفی کرد که کار کردن با کامپیوتر را آسان‌تر می‌کند. به گفته شیائومی طراحی آرگونومی این ماوس و کیبورد جدید موجب افزایش راحتی استفاده و کار کردن با کامپیوتر می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سرفصل مهم‌ترین رویدادهای خبری حوزه علم‌وفناوری را در روزی که گذشت، مرور می‌کنیم:

اجرای فیبر نوری در یکی از روستاهای ایلام

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات ایلام از اجرا، تأمین و ابلاغ اعتبار ۳۰۹ کیلومتر فیبر نوری روستایی در نقاط مختلف این استان خبر داد.

عباس بیرامی روز دوشنبه در بازدید از مناطق روستایی استان اظهار کرد: با توجه به اینکه فیبرنوری به عنوان زیرساخت حیاتی در توسعه خدمات حوزه فناوری اطلاعات است، با تلاش اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان در فاز نخست توسعه فیبرنوری روستایی به میزان ۱۷۵ کیلومتر فیبرنوری در سال گذشته تکمیل و مورد بهره برداری قرار گرفت.

وی افزود: در فاز دوم پروژه توسعه فیبرنوری روستایی ۳۰۹ کیلومتر طراحی و با تأمین اعتبار از محل منابع توسعه روستایی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به شرکت مخابرات به عنوان مجری طرح ابلاغ شده است.

ست ماوس و کیبورد بی‌سیم جدید شیائومی معرفی شد

شیائومی یک ست کیبورد و ماوس بی‌سیم جدید با چند ویژگی جالب معرفی کرد که کار کردن با کامپیوتر را آسان‌تر می‌کند. به گفته شیائومی طراحی آرگونومی این ماوس و کیبورد جدید موجب افزایش راحتی استفاده و کار کردن با کامپیوتر می‌شود. ماوس و کیبورد بی‌سیم شیائومی از باند فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز استفاده می‌کنند که ادعا شده به ارتباط بی وقفه پایدار و کاهش تداخل با وسایل بی‌سیم دیگر کمک می‌کند.

شیائومی برای ارتباط ماوس و کیبورد بی‌سیم خود با کامپیوتر کاربر یک گیرنده-فرستنده بسیار کوچک USB استفاده طراحی است. کیبورد موجود در ست ماوس و کیبورد بی‌سیم جدید شیائومی دارای همان ۱۰۳ کلید استاندارد کیبوردهای رایج است. به ادعای شیائومی طراحی این کلیدها موجب افزایش دقت و راحتی کار با آن می‌شود. همچنین این کیبورد دارای چندین کلید ترکیبی قابل دسترسی از طریق کلیدهای FN است که به انجام سریع برخی کارها کمک می‌کند.

آیفون ۱۴ دارای نمایشگر همیشه روشن خواهد بود

با توجه به شواهد به دست آمده باید گفت که احتمالاً گوشی‌های هوشمند آیفون ۱۴ پرو و پرو مکس، به نمایشگر همیشه روشن مجهز خواهد شد. به تازگی نیز شواهدی به دست آمده که نشان می‌دهد آخرین نسخه سیستم عامل گوشی‌های هوشمند اپل (iOS16)، شامل تصاویر به‌روز شده برای کار با این ویژگی است. گوشی‌های آیفون ۱۳ پرو و پرو مکس، نخستین آیفون‌هایی بودند که دارای نرخ تازه‌سازی صفحه ۱۲۰ هرتزی بود؛ این قابلیت به نمایشگر اجازه می‌دهد تا دو برابر سریع‌تر از صفحه‌های ۶۰ هرتزی تازه‌سازی شود تا محتوای متحرک، روان‌تر و سریع‌تر به نظر برسد.

۹ روش مؤثر برای رسیدن به نهایت امنیت در اندروید

اندروید سابقه خیلی قابل اعتمادی در حفظ حریم خصوصی کاربرانش ندارد. معمولاً گوشی‌های اندرویدی به دلیل آزادی عمل و امکان نصب هر نوع برنامه‌ای، از امنیت پایینی بهره می‌برد. ضعفی که شاید در آیفون‌ها کمتر دیده شود، درست است که محدودیت‌های زیادی در iOS وجود دارد، اما حداقل امنیت دارد؛ البته این مورد هم در بسیاری از موارد نقض شده، با این حال شعار اپل امنیت است.

گوگل همواره تلاش داشته است تا این روند را تغییر دهد با افزودن ابزارهای جدید تمرکز خود بر حفظ حریم خصوصی را افزایش می‌دهد. در ادامه روش‌هایی برای افزایش امنیت تلفن اندرودی خود مشاهده می‌کنید:

محدودسازی مجوز برنامه‌های نصب شده

اگر شما می‌خواهید حریم خصوصیتان را بهتر حفظ کنید، باید به سراغ نرم‌افزارهایی بروید که روزانه از آن‌ها استفاده می‌کنید. دسترسی برنامه‌ها یعنی آزادی عمل به هر برنامه را مدیریت کنید تا برنامه به اطلاعات غیرضروری دسترسی نداشته‌باشد؛ این کار برای آن است تا مطمئن شوید آنها فقط به چیزهایی که نیاز است دسترسی دارد.

حذف نرم‌افزارهای غیر قابل استفاده

برخی اوقات برنامه‌های جدیدی را نصب می‌کنیم و برای انجام یک کار از آن‌ها بهره می‌برویم و سپس آن‌ها را فراموش می‌کنید یا برای نیاز آن را در حافظه نگه می‌داریم؛ این عادت بدی است که بسیاری از کاربران دارند و نه تنها موجب کاهش امنیت گوشی می‌شود بلکه حافظه دستگاه را نیز اشغال می‌کند.

گوگل کروم را محدود کنید

گوگل کروم مرورگر پیش‌فرض در بیشتر گوشی‌های اندرویدی است و ابزار مستقیم گوگل برای جمع‌آوری اطلاعات کاربران به حساب می‌آید؛ این برنامه رفتار شما را بررسی می‌کند تا یک پروفایل دقیق و پر جزئیات از شما تهیه شود و سپس براساس آن اطلاعات تبلیغات را برای شما شخصی‌سازی کند.

اطلاعات خود را ذخیره نکنید

شما می‌توانید اطلاعاتی از خودتان را که گوگل به آن‌ها دسترسی دارد محدود کنید، اما باید مطمئن شوید سایت‌های متفرقه نیز به اطلاعات شما دسترسی ندارد.

از سایت‌های دنبال‌کننده فاصله بگیرید

رأی افزایش امنیت در گوشی‌های اندروید باید مانع از وبسایت‌هایی شوید که با کوکی‌ها شما را در سراسر اینترنت ردیابی و دنبال می‌کند.

از مرورگر جدیدی استفاده کنید

اگر تغییر موتور جست‌وجو و محدود کردن کروم برای شما کافی نیست، می‌توانید کروم را برای همیشه رها کنید و به یک مرورگر کاملاً جدید و متفاوت مهاجرت نمائید.

به حالت ناشناس اعتماد نکنید

صرف‌نظر از مرورگری که از آن استفاده می‌کنید، به حالت ناشناس در مرورگرها اعتماد نکنید. با وجود فعال کردن حالت Incognito یا ناشناس باز هم ممکن است ISP که از آن خدمات دریافت می‌کنید یا وای‌فای که به آن متصل هستید امکان ردیابی شما را داشته باشد.

اعلانات را در صفحه قفل گوشی محدود کنید

دیدن پیام‌ها و سایر هشدارها بدون باز کردن قفل صفحه نمایش، یکی از راحتی‌های زندگی دیجیتال کنونی است، اما نکته منفی این است که می‌تواند افشا کننده اطلاعات شما باشد.

دسترسی گوگل به اطلاعات حسابتان را محدود کنید

محدود کردن دسترسی حساب گوگل به دیتاهای شما شاید از مهم‌ترین روش‌های افزایش امنیت گوشی‌های اندروید باشد.

کد خبر 592900

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.