رعایت پروتکل‌های بهداشتی در تاکسیرانی آستارا الزامی شد

رئیس سازمان مدیریت حمل‌ونقل شهرداری آستارا گفت: رانندگان و مسافران برای مقابله با شیوع پیک هفتم کرونا و حفظ سلامتی خود و دیگران، پروتکل‌های بهداشتی را به صورت جدی رعایت کنند.

غلامرضا مصاحب در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: با توجه به اینکه شیوع پیک هفتم کرونا آغاز شده و مبتلایان و فوتی‌های ناشی از کرونا هر روز رو به افزایش است، رانندگان تاکسی باید در هنگام جابه‌جایی مسافر از ماسک استفاده و از سوار کردن افراد بدون ماسک خودداری کنند.

وی افزود: در زمان شیوع کرونا، سه مسافر روی صندلی عقب تاکسی در آستارا و سایر شهرهای کشور ممنوع است و رانندگان فعال در تاکسی‌های خطی و تاکسی تلفنی باید تا زمان قطع چرخه انتقال ویروس کرونا، این مصوبه را اجرا کنند.

رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل شهرداری آستارا با بیان اینکه طبق الزامات بهداشتی و دستورالعمل رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی رانندگان تاکسی فقط می‌توانند دو مسافر روی صندلی عقب و یک مسافر روی صندلی جلو سوار کنند، تاکید کرد: نرخ کرایه نیز براساس مصوبات ابلاغی به همان روال قبلی است و رانندگان حق گرفتن مبلغ اضافه از مسافران ندارند.

مصاحب تصریح کرد: شهروندان تخلفات تاکسی‌ها را به سازمان مدیریت حمل و نقل شهرداری آستارا یا به گشت و بازرسی سازمان که در معابر و میادین شهر حضور دارند اطلاع دهند.

وی خاطرنشان کرد: با شیوع پیک هفتم کرونا، رعایت پروتکل‌های بهداشتی ازجمله استفاده از ماسک و مواد ضدعفونی کننده و ممنوعیت سوار کردن بیش از سه نفر در تاکسی از طریق سازمان مدیریت حمل و نقل شهرداری آستارا به تمامی مدیران شرکت‌های تاکسیرانی ابلاغ شده است.

رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل شهرداری آستارا تصریح کرد: با توجه به اینکه در دو سال گذشته، شیوع بیماری کرونا باعث مرگ بسیاری از هموطنان شده است، بنابراین از همه رانندگان تاکسی و شهروندان انتظار داریم با رعایت مقررات وضع شده، برای حفظ سلامت خود و پیشگیری از ابتلاء به ویروس کرونا، به استفاده از ماسک و رعایت قانون مبنی بر سوار کردن دو نفر روی صندلی عقب تاکسی‌ها، توجه بیشتری داشته باشند و آن را جدی بگیرند.

مصاحب گفت: در این ناوگان حمل‌ونقل عمومی آستارا درحال‌حاضر حدود ۴۰۰ دستگاه تاکسی شهری، یک هزار و ۲۵۰ دستگاه تاکسی تلفنی، ۷۲ دستگاه تاکسی بی‌سیم و حدود ۱۶۸ دستگاه تاکسی خطوط زیر ۳۰ کیلومتر فعال است.

به گزارش ایمنا، شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و در همسایگی کشور جمهوری آذربایجان واقع شده است.

کد خبر 592730

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.