طرز تهیه و آموزش مرحله به مرحله پخت کلوچه کنجدی + نکات کلیدی پخت

مواد لازم و آموزش مرحله به مرحله‌ طرز تهیه‌ کلوچه کنجدی به همراه نکات مهم برای آماده سازی این شیرینی سالم در این مطلب آموزش داده شده است.

به گزارش ایمنا، کلوچه یکی از محبوب ترین انواع شیرینی‌ها در ایران است. این شیرینی با موادی مانند گردو، کنجد، خرما و… تهیه می‌شود بنابراین می‌تواند یک عصرانه مفید برای دورهمی ها به شمار بیاید. کلوچه کنجدی یک شیرینی مقوی و بسیار خوشمزه است که به همراه کنجد و هل آماده می‌شود؛ به همین دلیل در دسته شیرینی‌های سالم قرار می‌گیرد. مصرف این شیرینی برای کودکان و نوجوانان بسیار توصیه می‌شود.

مواد لازم برای تهیه کلوچه کنجدی

آرد سفید ۳ پیمانه
پودر شکر ۱ پیمانه
تخم مرغ ۲ عدد
بکینگ پودر ۱ قاشق غذاخوری
وانیل ۴/‏۱‬ قاشق چای‌خوری
روغن مایع ۴/‏۳‬ پیمانه
ماست ۳ قاشق غذاخوری
پودر هل نصف قاشق غذاخوری
نمک نوک قاشق چای‌خوری
کنجد به میزان لازم

طرز تهیه کلوچه کنجدی

مرحله اول

ابتدا تخم مرغ‌ها را در ظرفی جداگانه بشکنید. سپس آنها را در صورت سالم بودن به کاسه‌ای اضافه کنید. سپس پودر شکر را به صورت الک شده به مواد داخل کاسه اضافه کنید.

مرحله دوم

در این مرحله وانیل را به مواد داخل کاسه خود اضافه کنید و به خوبی هر سه مواد را با همزن دور تند مخلوط کنید. پس از گذشت ۴ الی ۵ دقیقه از هم زدن مواد باید مواد شما کرم رنگ شود.

مرحله سوم

در این مرحله روغن مایع را به مواد داخل کاسه اضافه کنید و با همزن دور کند آنها را به خوبی مخلوط کنید. سپس بکینگ پودر را به همراه ماست در کاسه‌ای جداگانه بریزید و آنها را با یکدیگر به خوبی مخلوط کنید.

مرحله چهارم

کمی منتظر بمانید تا حباب‌هایی بر روی سطح پف کرده مواد ایجاد شود سپس آنها را به ترکیب تخم مرغ و آرد اضافه کنید و با همزن دور کند آنها را با هم مخلوط کنید.

مرحله پنجم

در این مرحله آرد را سه بار در ظرفی الک کنید و به آن نمک را اضافه کنید و هم بزنید تا مخلوط شوند. سپس پودر هل را به مواد اصلی اضافه کنید و هم بزنید. پس از آن ترکیب آرد و نمک را اضافه کنید و مجدداً با دور کند همزن به خوبی هم بزنید.

مرحله ششم

هم زدن را تا جایی ادامه بدهید که مواد مانند مواد کیک غلظت پیدا کند. پس از آن روی ظرف خود را با سلفون بپوشانید و مواد را داخل فریزر قرار دهید تا دو ساعتی استراحت کند.

مرحله هفتم

پس از گذشت دو ساعت مواد را خارج کنید. کاغذ روغنی روی سطح سینی فر خود پهن کنید و سپس دست خود را با مقداری روغن مایع چرب کنید. سپس به اندازه یک گردو از مواد بردارید و آن را با دو کف دست خود به صورت دورانی گرد کنید.

مرحله هشتم

در این مرحله سطح رویی توپی گرد شده را به کنجد آغشته کنید و سپس آن را روی کاغذ روغنی بگذارید و با دست کمی فرم دهید تا مانند کلوچه دایره شکل پهن شود. این کار را آن قدر انجام دهید تا مواد شما تمام شود.

مرحله نهم

دمای فر را روی ۱۷۰ درجه سانتی گراد قرار دهید. پس از گرم شدن سینی فر را داخل فر قرار دهید تا کلوچه‌ها طلایی رنگ شوند. سپس از داخل فر کلوچه‌ها را خارج کنید و کمی صبر کنید تا خنک شوند. سپس آنها را داخل ظرفی قرار دهید و به همراه چایی میل کنید. در این هنگام کلوچه کنجدی شما آماده سرو است.

طرز تهیه و آموزش مرحله به مرحله پخت کلوچه کنجدی + نکات کلیدی پخت

نکات کلیدی برای تهیه کلوچه کنجدی

  • ماست انتخاب شده در طرز تهیه این مواد باید شیرین انتخاب شود.
  • در مرحله هفتم شما نیازی به روغنی کردن کاغذ روغنی خود ندارید.
  • هنگام پهن کردن مواد بر روی کاغذ روغنی به فاصله کلوچه‌ها با یکدیگر توجه کنید.
  • بهتر است قبل از پهن کردن کاغذ روغنی سینی فر را داخل فر قرار دهید تا گرم شود.
  • کلوچه‌ها را پس از طلایی شدن از فر خارج کنید تا بافت نرم آنها از بین نرود.
  • حتماً کلوچه‌ها را درون ظرفی قرار دهید که در دار است. هوای محیط به نرم ماندن کلوچه‌ها آسیب می‌زند.
  • آرد بسیار می‌تواند کلوچه‌های شما را سفت کند بنابراین به میزان خواسته شده آرد سفید اضافه کنید.
  • در صورتی که کلوچه‌های عقب تر طلایی رنگ شدند سینی فر را بچرخانید تا به میزان ساعت مساوی مواد در فر پخته شوند.
  • برای تهیه کلوچه کنجدی شکلاتی می‌توانید ۲ قاشق پودر شکلات را به همراه آرد به مواد خود اضافه کنید.
کد خبر 592597

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.