پذیرایی در مراسم عزاداری محرم ممنوع است+ متن دستورالعمل‌

مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت در دستورالعمل مدیریت مهندسی بهداشت محیط در ایام سوگواری سرور شهیدان حضرت اباعبدالله (ع) ویژه محرم و صفر امسال، به برگزارکنندگان مراسم عزاداری توصیه کرده است پذیرایی از عزاداران با نذورات در محل‌های برگزاری مراسم انجام نشود.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه خبری وزارت بهداشت، مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت دستورالعمل مدیریت مهندسی بهداشت محیط در ایام سوگواری سرور شهیدان حضرت اباعبدالله (ع) ویژه محرم و صفر امسال، به برگزار کنندگان مراسم عزاداری را اعلام کرد.

در این دستورالعمل آمده است: با عنایت به مخاطرات جدی نسبت به توزیع نذورات به شکل سنوات گذشته، توصیه می‌شود پذیرایی در محل عزاداری انجام نشود و در صورت پذیرایی در محل برگزاری مراسم، اولویت در فضای باز و فضاهای بسته دارای تهویه مناسب و استفاده از ظروف یک بار مصرف دارای مجوز قانونی (ترجیحا” ظروف یک بار مصرف بر پایه گیاهی) است. توزیع نذورات برابر نکات مندرج در دستورالعمل بهداشتی مرتبط با اولویت مواد غذایی خشک و یا خام خواهد بود.

در ادامه این دستورالعمل تاکید شده است: در صورت برپایی هر نوع ایستگاه‌های صلواتی توزیع نذورات و چای (موکب‌ها، خیمه‌ها، چادر و…) در تمام استان‌ها و شهرستان‌ها مدیریت تجمع به نحوی باشد که رعایت فاصله توسط موکب داران و خادمین ایستگاه‌ها کنترل شود.

متن کامل دستورالعمل‌ها را اینجا مشاهده کنید.

کد خبر 592582

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.