سیل در استان اصفهان فوتی و مفقودی نداشت/۴ شعبه هلال‌احمر در وضعیت نارنجی

معاون امدادونجات هلال‌احمر اصفهان با بیان اینکه تاکنون هیچ مورد فوتی و مفقودی بر اثر سیل اخیر در استان اصفهان گزارش نشده است، گفت: همچنان چهار شعبه هلال‌احمر شهرستان‌های فریدن، فریدون‌شهر، چادگان و سمیرم در وضعیت نارنجی و سایر شعب در وضعیت زرد به سر می‌برند.

داریوش کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: ۱۵ شهرستان استان شامل اردستان، کوهپایه، نائین، میمه، مبارکه، شهرضا، شاهین‌شهر، نجف‌آباد، دهاقان، خوانسار، تیران، فریدن، چادگان، سمیرم و فریدون‌شهر طی بارش‌های اخیر درگیر سیلاب شدند.

وی افزود: از روز یکشنبه هفته گذشته پس از اطلاع‌رسانی سازمان هواشناسی درخصوص بارش‌های اخیر، جلسه‌ای برگزار شد و با شعب هلال‌احمر سراسر استان مکاتبه صورت گرفت. درپی این جلسات و مکاتبات صورت گرفته برخی اقدامات پیشگیرانه از جمله برگزاری جلسه مدیریت بحران از سمت فرمانداری‌ها و تدوین شرح وظایف همه دستگاه‌های مرتبط به خصوص شهرداری‌ها و راهداری انجام شد.

معاون امدادونجات جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان تصریح کرد: به شعب عشایرنشین نیز تاکید شد که با حضور میدانی و مدیریت بخشداران و دهیاران به عشایر حاضر در استان که در مناطق مستعد نظیر کف دره یا مسیر رودخانه ساکن هستند اطلاع‌رسانی کنند تا جابه‌جا و در مکان‌های امن ساکن شوند.

آمادگی هلال‌احمر در راستای پاسخ‌گویی و خدمت‌رسانی

وی با اشاره به آمادگی هلال‌احمر در راستای پاسخ‌گویی و خدمت‌رسانی، ادامه داد: تیم‌های عملیاتی هلال‌احمر موظف شدند تجهیزات خود را به‌روز کنند و انبارهای این جمعیت نیز در حد توان شارژ شد.

کریمی گفت: همه استان طی روز چهارشنبه با توجه به هشدارهای اعلام شده در وضعیت نارنجی قرار گرفت و روز پنجشنبه ابتدا برای شعب درگیر بارش و سپس برای کل استان، هشدار قرمز به معنی آماده‌باش صددرصد، صادر شد.

وی با بیان اینکه روز گذشته شعب درگیر بارش در وضعیت قرمز به سر می‌بردند و سایر شعب وضعیت نارنجی داشتند، اضافه کرد: با توجه به وضعیت بارش‌ها طی روز جاری و پاسخگویی، همچنان چهار شعبه شهرستان‌های فریدن، فریدون‌شهر، چادگان و سمیرم در وضعیت نارنجی و سایر شعب در وضعیت زرد به سر می‌برند.

خدمت‌رسانی هر دو تیم آنست جمعیت هلال‌احمر استان در امام‌زاده داوود (ع)

معاون امدادونجات جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان با بیان اینکه تاکنون هیچ مورد فوتی و مفقودی بر اثر سیل اخیر در استان اصفهان گزارش نشده است، اظهار کرد: محورهای استان با مشکل خاصی روبه‌رو نیستند و ترددها درحال انجام است.

وی با بیان اینکه هر دو تیم آنست جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان همچنان در منطقه امام‌زاده داوود (ع) درحال خدمت‌رسانی برای جست‌وجوی مفقودان است، افزود: در صورت نیاز، از سایر استان‌های همجوار درخواست تیم آنست خواهد شد اما خوشبختانه با توجه به اینکه استان اصفهان فاقد فوتی و مفقودی بوده است، به تیم آنست نیازی نیست.

کریمی ادامه داد: بازدید و امدادرسانی به عشایر استان درحال انجام است و نیاز آن‌ها به موادی نظیر پتو، پلاستیک برای کاور چادرها و موادغذایی تأمین می‌شود. درپی نبود درخواست، اقلامی از جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان برای استان‌های درگیر سیل ارسال نشده و تنها یک تریلر به استان کرمان فرستاده شده و با بار پتو به مقصد زاهدان حرکت کرده است.

امدادرسانی به شش شهر و ۷۶ روستا / توزیع موادغذایی در مناطق تحت تأثیر سیل

وی تصریح کرد: به طور کلی تاکنون به شش شهر و ۷۶ روستای استان اصفهان به وسیله ۷۹ تیم عملیاتی شامل ۸۹ پرسنل و ۲۳۵ نجاتگر امدادرسانی شده است. همچنین در عملیات‌های انجام شده با به‌کارگیری ۶۶ خودرو، ۵۴ خودروی گرفتار در سیلاب رهاسازی و ۱۲۰ مورد تخلیه آب از منازل انجام شده است.

معاون امدادونجات جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان ادامه داد: ۴۸۳۳ نفر در قالب ۱۰۳۴ خانواده درگیر سیلاب اخیر استان شدند. ۱۱۶۹ نفر اسکان اضطراری دریافت کردند که شهرستان چادگان با ۶۸۵ نفر و دهاقان با ۱۰ نفر بیشترین و کمترین میزان اسکان اضطراری را داشته‌اند.

وی با اشاره به توزیع ۱۸۷ بسته موادغذایی در مناطق تحت تأثیر استان اصفهان، خاطرنشان کرد: به‌طورکلی به مناطق آسیب‌دیده از سیل اخیر در استان اصفهان ۹۳۰ پتو، ۲۰۲ تخته موکت، ۴۵۴۲ کیلو نایلون، ۴۱ دستگاه چادر و ۵۹ کفی چادر ارسال شده است.

کد خبر 592537

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.