مالدیو، میزبان شهر شناور بدون خودرو

شهر شناور جدیدی در مالدیو به عنوان اولین سکونتگاه دوستدار محیط زیست احداث خواهد شد که آبراهه‌ها و معابر آن به شکل مغز انسان و مرجان‌های دریایی طراحی شده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، معماران اهل مالدیو شهری شناور طراحی کرده و از مرجان‌های دریایی و مغز انسان برای ظاهر آن الهام گرفته‌اند. هدف از این طراحی، پیوند ساکنان شهر با طبیعت و احترام به مرجان‌های دریایی است تا رسالت مالدیو به عنوان مرکز جهانی حفاظت از مرجان‌ها پایدار بماند. سازندگان شهر جدید شناور مالدیو در نظر دارند انتشار کربن ناشی از ساخت‌وسازهای خود را به صفر برسانند و پایداری را در تمام مراحل احداث پیاده کنند. در همین رابطه، از روش‌های جدیدی برای تعامل درازمدت با محیط بهره گرفته خواهد شد و در نتیجه، پیاده‌سازی پروژه با کمترین میزان لطمه به محیط زیست اجرا می‌شود.

علاوه بر این، معماران در ایجاد شهر شناور دوستدار محیط زیست مالدیو از آب محیط بهره خواهند گرفت تا پایداری را برای شهر و ساکنان آن به ارمغان بیاورند. این شهر در دریاچه‌ای مرجانی نزدیک به پایتخت و فرودگاه بین‌المللی احداث خواهد شد و فضایی به مساحت ۵۰۰ جریب را در بر خواهد گرفت.

مالدیو، میزبان شهر شناور بدون خودرو

فضای شهر شناور جدید کاملاً چندمنظوره خواهد بود و هتل‌ها، ساختمان‌های مسکونی، رستوران‌ها و مراکز خرید متعددی در سراسر آن احداث خواهد شد. همچنین مدیران شهر در نظر دارند وب‌سایتی ایجاد کنند تا در آن، عموم مردم بتوانند انتقادها و پیشنهادهای خود را در مورد طراحی شهری بیان کنند، ضمن این‌که امکان انجام تجارت در آن به سرعت فراهم خواهد آمد.

شهر جدید مالدیو اولین شهر شناور کشور با هزاران خانه مسکونی خواهد بود که تمام ساکنان می‌توانند از حمایت‌های دولت برای کسب مالکیت برخوردار شوند. در نتیجه این امر، افراد بیگانه نیز می‌توانند در شهر جدید سکونت گزینند و پس از انجام مراحل قانونی، مجوز خرید و مالکیت محل سکونت خود را کسب کنند.

طراحی شهر همچنین با الهام از زندگی دریایی اطراف انجام شده است به این شکل که فضای داخلی آن مانند قایقی است که زندگی اجتماعی را میان ساکنان ترویج خواهد داد. نکته جالب توجه این‌که تردد در داخل این شهر جدید تنها از طریق وسایل سبز نظیر دوچرخه‌سواری، اسکوتر و پیاده‌روی مجاز خواهد بود و در نتیجه، هیچ‌گونه آلودگی ناشی از حمل‌ونقل در سراسر شهر ایجاد نخواهد شد.

مالدیو، میزبان شهر شناور بدون خودرو

کد خبر 592533

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.