۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۴
به پیشواز سردار بی‌سر

در ایام عزاداری حضرت سیدالشهدا (ع)، پیکر سردار عبدالله اسکندری که همچون مولایش امام حسین(ع) سر از بدنش جدا شد، به آغوش میهن بازمی‌گردد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سردار شهید عبدالله اسکندری در سال ۱۳۳۷ در قصرالدشت شیراز به دنیا آمد و در سال ۱۳۵۸ وارد سپاه شد. این شهید در تمام هشت سال دفاع مقدس در جبهه حضور داشت. نخستین حضور وی در جبهه سوسنگرد بود. شهید اسکندری از یاران و هم‌رزمان سردار جاویدالاثر حاج احمد متوسلیان بود و در مدت حضور در جبهه‌ها تک‌تیرانداز، تیربارچی و نیروی اطلاعات شناسایی بود.

این شهید در عملیات خیبر، فرمانده سپاه لار بود. در عملیات بدر جانشین فرمانده گردان، در والفجر ۸، جانشین رئیس ستاد تیپ الهادی بود و در عملیات‌های کربلای ۱، ۳، ۴، ۵ و ۸ رئیس ستاد تیپ الهادی بود. شهید اسکندری در عملیات والفجر ۱۰ جانشین تیپ مهندسی شد و در عملیات بیت‌المقدس ۴، فرماندهی تیپ مهندسی را بر عهده داشت.

از دیگر مسئولیت‌های وی فرماندهی مهندسی رزمی ۴۶ امام هادی (ع)، فرماندهی تیپ ۴۶ امام هادی (ع)، فرماندهی مهندسی رزمی قرارگاه مدینه منوره، فرماندهی مهندسی تیپ ۴۲ قدر و فرماندهی مهندسی رزمی جبهه مقاومت بود.

سردار شهید اسکندری پس از بازنشستگی نیز به تبعیت از امر رهبری در دفاع از حرم اهل بیت به سوریه رفت و در دفاع از حرم حضرت زینب کبری (س) در اولین روزهای خردادماه ۱۳۹۳ در حلب به شهادت رسید.

بنا به روایت‌های منتشر شده پیکر سردار عبدالله اسکندری به دست گروه اجناد الشام افتاد و سر وی توسط یکی از فرماندهان این گروه تروریستی تکفیری از تن جدا شد. از سردار اسکندری به عنوان نخستین مدافع حرمی یاد می‌کنند، که مانند مولایش حضرت سیدالشهدا (ع) سر از بدنش جدا شد و روی نیزه رفت.

به گزارش ایمنا، صبح امروز _یکشنبه نهم مردادماه_ با حضور سردار غیب‌پرور، فرمانده قرارگاه امام علی (ع) و سردار بوعلی فرمانده سپاه فجر استان فارس به خانواده شهید اسکندری اعلام شد که پیکر پاک این شهید پیدا شده است و به زودی به شهر و زادگاهش منتقل خواهد شد.

کد خبر 592512

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.