ضرورت ارائه برنامه‌ ذخیره‌ آب باران در بودجه ۱۴۰۲

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس با اشاره به اینکه میلیاردها مترمکعب آب از آسمان بارید و به‌جای ذخیره‌سازی به‌سمت دریاها سرازیر شد، از دولت خواست که ارائه برنامه ویژه برای ذخیره‌سازی آب باران را در بودجه ۱۴۰۲ و برنامه هفتم توسعه لحاظ کند.

به گزارش ایمنا و به نقل از خانه ملت، محمدتقی نقدعلی در جلسه علنی امروز _یکشنبه نهم مردادماه_ مجلس شورای اسلامی، ضمن تسلیت به مناسبت ایام محرم در تذکر شفاهی با استناد به ماده (۲۲) آئین‌نامه داخلی، اظهار کرد: سیل عظیمی که در سراسر کشور روی داد، درس بزرگی به همراه داشت؛ چراکه میلیاردها مترمکعب آب در شهرهایی همچون بندرعباس و سیستان‌وبلوچستان از آسمان بارید و به سمت دریا سرازیر شد.

وی افزود: حدود پنج سد می‌تواند این آب را در خود ذخیره کند، به گونه‌ای که از شیرین‌سازی آب دریا بی‌نیاز شویم؛ آن هم در شرایطی که یکی از اولویت‌های مهم کشور موضوع تأمین آب است.

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: هم‌اکنون می‌طلبد که دولت در بودجه‌بندی به ویژه برای بودجه ۱۴۰۲ و تدوین برنامه هفتم توسعه برای ذخیره‌سازی آب باران و آبخیزداری در مناطقی که منافات با کار محیط‌زیست نداشته باشد، تدبیری ویژه بیندیشد.

نقدعلی خطاب به رئیس مجلس شورای اسلامی یادآور شد: مصوبه دولت برای افزایش حقوق بازنشستگان ابطال شد و بازنشستگان از رئیس مجلس برای پیگیری این موضوع که در پی آن ۱۰ درصد اعتراضی در هیئت تطبیق مقررات بررسی شده و به این نتیجه منتهی شد، قدردانی کردند اما هنوز مصوبه جدیدی از سوی دولت ابلاغ نشده است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تأکید کرد: بازنشستگان در این مورد گلایه‌مند هستند که گلایه بحقی است؛ زیرا آن‌ها عمر خود را در خدمت جمهوری اسلامی گذاشته‌اند و در شرایط کنونی با وجود اینکه سال به نیمه رسیده، اما هنوز مصوبه دولت برای افزایش حقوق آن‌ها نیامده است؛ بنابراین انتظار داریم شما به عنوان رئیس قوه مقننه از دولت فوریت رسیدگی به این مهم را یادآوری کنید.

کد خبر 592432

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.