تشخیص بیماری آلزایمر ۱۷ سال قبل از بروز علائم

محققان موفق شدند با استفاده از یک حسگر، بیومارکرهای پروتئینی را در خون شناسایی کنند؛ در این صورت می‌توان بیماری آلزایمر را قبل از بروز هرگونه علائمی تشخیص داد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، بیماری آلزایمر یک دوره بدون علامت ۱۵ تا ۲۰ سال قبل از ظهور اولین علائم بالینی دارد. گروهی از محققان موفق شدند با استفاده از یک حسگر ایمنی مادون قرمز توسعه یافته، بیماری آلزایمر را تا ۱۷ سال قبل از بروز علائم تشخیص دهند.

محققان پلاسمای خون شرکت‌کنندگان را برای نشانگرهای زیستی احتمالی آلزایمر تجزیه و تحلیل کردند، نمونه‌های خون بین سال‌های ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۲ گرفته شده و سپس منجمد شده بودند. در زمان مطالعه، افراد شرکت‌کننده در مطالعه بین ۵۰ تا ۷۵ سال سن داشتند و هنوز درگیر بیماری آلزایمر نشده بودند.

حسگر ایمنی مادون قرمز توانست ۶۸ نفر از افراد مورد آزمایش که بعداً به بیماری آلزایمر مبتلا شده بودند را با درجه بالایی از دقت آزمایش، شناسایی کند. پژوهشگران امیدوارند که تشخیص زودهنگام مبتنی بر آمیلوئید-بتا به استفاده از داروهای آلزایمر در مراحل اولیه کمک می‌کند، در این صورت احتمال دارد که داروها تأثیر قابل توجه بهتری داشته باشند.

کد خبر 592324

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.