نشست امنیتی فوق‌العاده دولت عراق/ اعلام تحصن نامحدود صدری ها در پارلمان

به دنبال تجمع دوباره طرفداران جریان صدرعراق و ورود مجدد آنها به ساختمان پارلمان، نخست‌وزیر عراق نشست امنیتی فوق‌العاده برای بررسی تحولات کنونی این کشور برگزار کرده است.

به گزارش ایمنا، «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر عراق بعد از ظهر امروز (شنبه) در پی ورود دوباره هواداران جریان صدر به منطقه سبز بغداد و ساختمان پارلمان، نشست امنیتی فوق‌العاده برگزار کرد و گفت که «ادامه کشمکش‌های سیاسی باعث بالاگرفتن تنش‌ها در خیابان‌ها شده است که این به نفع عموم مردم نیست».

وی بر حمایت نیروهای امنیتی عراق از تجمع‌کنندگان طرفدار صدر تأکید کرده و در عین حال از تجمع‌کنندگان خواست تا به دستورات نیروهای امنیتی پایبند باشند.

براساس اعلام رسانه‌های عراقی، دفتر «مقتدی صدر» رهبر جریان صدر عراق اعلام کرد که طرفداران پس از ورود به صحن پارلمان می‌توانند تحصن نامحدود داشته باشند.

تجمع‌کنندگان پس از یورش به پارلمان عراق، در حال حرکت به سمت ساختمان دادگاه فدرال هستند و با حرکت معترضان به سمت ساختمان دادگاه فدرال، تدابیر شدید امنیتی در برابر این ساختمان شکل گرفته است.

طرفداران جریان صدر به ریاست «مقتدی صدر» ظهر امروز (شنبه) با عبور از موانع امنیتی و ورود به منطقه سبز بغداد، مجدداً وارد صحن پارلمان عراق شدند.

تحرکات طرفداران مقتدی صدر در اعتراض به نامزدی «محمد شیاع السودانی» برای تصدی سمت نخست وزیری از روز چهارشنبه گذشته آغاز شده است.

چارچوب هماهنگی شیعیان عراق هم در بیانیه‌ای درباره ورود معترضان به منطقه سبز بغداد هشدار داد و از ملت خواست تا مانع بروز فتنه جدید در کشور شوند.

سید عمار حکیم رهبر جریان حکمت عراق نیز در واکنش به ورود طرفداران جریان صدر به خیابان و تصرف منطقه سبز، در مصاحبه‌ای تلویزیونی گفته بود که نیروهای چارچوب هماهنگی شیعی دست از معرفی محمد شیاع السودانی برای نخست وزیری نکشیده‌اند.

رهبر جریان حکمت عراق تاکید کرد که با وجود تصرف پارلمان (از سوی طرفداران جریان صدر در روز چهارشنبه گذشته) این اقدامات، چارچوب هماهنگی را از ادامه راه بازنخواهد داشت و جریان صدر با هر نامزد دیگری غیر از السودانی نیز مخالفت خواهد کرد.

شیخ عبدالمهدی الکربلایی نماینده آیت الله سید علی سیستانی مرجع عالیقدر شیعیان عراق دیروز در مراسم تعویض پرچم گنبد سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و حضرت ابالفضل العباس (ع) سخنرانی کرد و گفت: امام حسین علیه السلام از ما می‌خواهد از تفرقه و جدال به خاطر منافع دنیایی دوری کنیم.

مرجعیت عالیقدر عراق خواستار حفظ اتحاد ملت عراق و زندگی در صلح و آرامش شد و اعلام کرد که «امام حسین علیه السلام از ما می‌خواهد که حرمت اموال و دارایی‌های دولتی و خصوصی را حفظ کنیم».

منبع: ایرنا
کد خبر 592260

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.