طرح والنسیا برای مدیریت مصرف آب

امروزه توجه زیادی به اهمیت صرفه‌جویی در مصرف آب به عنوان یکی از منابع طبیعی ارزشمند شده است. شهرهای سراسر اروپا در رابطه با کاهش مصرف یا سیاست‌های استفاده مجدد از آب، در سطح شهرداری اقدامات بسیاری را انجام داده‌اند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شهرهای اروپایی، طی دهه اخیر اقدامات بسیاری را جهت کاهش مصرف آب انجام داده‌اند؛ برای مثال، وروتسواف (لهستان) آب باران را به منظور استفاده مجدد برای نیازهای مختلف از جمله آبیاری مورد استفاده قرار می‌دهد. لیسبون پرتغال نیز مصرف آب خود را به لطف فناوری‌های جدید به میزان چشمگیری کاهش داده است.

طرح والنسیا برای مدیریت مصرف آب

باید در نظر داشت که هیچ تلاشی برای توسعه پایدار نمی‌تواند کامل باشد مگر اینکه همه فعالان جامعه از جمله بخش تجاری را درگیر کند. این همان چیزی است که شهردار پترنا والنسیا هنگام راه‌اندازی پروژه آزمایشی "اکو پترنا" در نظر داشت.

این ابتکار، فروشگاه‌های محلی و مؤسسات تجاری شهر نظیر آرایشگاه‌ها، کافه‌ها یا کلینیک‌های دندان‌پزشکی را هدف قرار می‌دهد که فعالیت‌شان به استفاده از مقادیر زیادی آب وابسته است. هدف مسئولان، صرفه‌جویی قابل‌توجه در منابع طبیعی بر اساس مصرف مسئولانه‌تر و استفاده کارآمد از آب است.

این کمپین به مدت ۱۸ هفته به مؤسسات شرکت‌کننده مشاوره می‌دهد و اقدامات مؤثر و کارآمد توسط واحد شهرداری مسئول ارائه خواهد شد. روش مصرف معمول هریک از کسب‌وکارها مورد تجزیه‌وتحلیل قرار خواهد گرفت و برای این منظور کنتورهای هوشمند با سیستم هشدار مصرف بیش از حد تعبیه خواهد شد.

طرح والنسیا برای مدیریت مصرف آب

داده‌های جمع‌آوری‌شده و ارائه مشاوره متناسب با نیازهای هر کسب‌وکار، تهیه پیش‌نویس برنامه‌ای از اقدامات مشخص را ممکن می‌سازد. شهرداری اعلام کرده است که در نهایت پس از اجرای این اقدامات، پیگیری‌هایی برای بررسی اثربخشی واقعی آن در صرفه‌جویی آب انجام خواهد شد.

این طرح با تهیه پیش‌نویس نتیجه‌گیری آزمایشی و تهیه فهرستی از اقدامات و شیوه‌های خوب پایان می‌یابد و هدف آن آموزش به مالکان و کارکنان در مورد نحوه صرفه‌جویی در آب و همچنین افزایش آگاهی اجتماعی و اهمیت استفاده مسئولانه از منابع آب است.

کد خبر 592216

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.