چه چیزی مردم اصفهان را آزار می‌دهد؟

"کم آبی، خشکی زاینده رود، ترافیک و آلودگی مردم شهر اصفهان را آزار می‌دهد، معضل ترافیک و آلودگی در تمام کلانشهرها وجود دارد، اگر معضل کم آبی در اصفهان رفع شود، حس تعلق شهروندان به شهر بیشتر خواهد شد."

به گزارش خبرنگار ایمنا، اصفهان شهری با برخورداری از امکانات نسبی برای زندگی شهروندان است، در طول تاریخ اصفهان به دلیل برخورداری‌ها و داشتن آب زاینده رود و امکانات بهینه پیشرفت بسیاری داشته و محل تجمع گردشگران داخلی و خارجی بود است، اما در حال حاضر به علت وجود مشکلات زیست محیطی و کم آبی، خشکی زاینده رود و مشکلات فرونشست زمین شور و اشتیاق برخی از افراد برای زندگی در این شهر کاهش یافته است.

در این دوره شعار مدیریت شهری «اصفهان من شهر زندگی» است و جهت تحقق این شعار تلاش می‌کند، مدیریت شهری به دنبال حفظ زیبایی‌های اصفهان است، در حال حاضر باید مدیریت شهری و شهروندان سعی کنند تا با انجام حرکت‌های نوین به این شهر تعلق بیشتری داشته باشند.

حس‌تعلق شهروندی ارمغانی برای موفقیت مدیریت شهری

محمدرضا فلاح، رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و هوشمندسازی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به تحقق شعار «اصفهان من شهر زندگی»، به خبرنگار ایمنا، می‌گوید: شعار «اصفهان من شهر زندگی» یکی از شعارهایی است که در این دوره از فعالیت شورای اسلامی شهر اصفهان مطرح شده است و هر ۱۳ نفر عضو شورای ششم بر آمده از یک مجموعه بودند و تلاش اعضا بر این است که در ادامه خدمات مؤثر و مفید که در دوره‌های قبل در شهر اصفهان شده است، اقدامات جدیدتر، به‌روزتر و موثرتری را برای شهروندان اصفهان انجام دهند تا حس تعلق شهروندان به شهر اصفهان بیشتر شود.

وی می‌افزاید: اگر شهروندان نسبت به شهر خود حس تعلق داشته باشند و بدانند که متعلق به مجموعه مدیریت شهری هستند، مدیریت شهری در هر زمینه‌ای موفق می‌شود، زمانی که مردم خود را از یک خانواده بدانند مشارکت لازم را برای پیشرفت شهر دارند، بدون تردید این تعلق را رسانه‌هایی می‌توانند ایجاد کنند که انصاف را رعایت کرده و بتوانند به شکل آنلاین اخبار را به مردم برسانند. رسانه‌ها باید تلاش کنند با آحاد مردم ارتباط برقرار کنند تا بتوانند موفق‌تر عمل کنند.

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و هوشمندسازی شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح می‌کند: با ارائه شعار «اصفهان من شهر زندگی» حس‌تعلق شهروندان به شهر اصفهان بیشتر می‌شود، یعنی آن شهروند اصفهانی که می‌گوید «اصفهان من شهر زندگی» می‌تواند احساس تعلق بیشتری به اصفهان داشته باشد که اصفهان شهر زندگی برای او و خانواده‌اش است. لازم است تلاش شود تا شهروندان از اصفهان گریزان نشوند، همچنین باید تلاش شود که پروژه‌هایی برای شهر اصفهان تألیف و اجرا و خدماتی برای شهروندان اصفهان فراهم شود که در تمام حوزه‌ها این حس تعلق برای آنها ایجاد شود.

وی خاطرنشان می‌کند: لازم است شهروندان تلاش کنند فعالیت‌های خود را به فناوری‌های روز پیش ببرند و اقدامات جدید و به روز موجب پیشرفت شهروندان در زندگی امروزی می‌شود. در حال حاضر در شهر اصفهان این حس تعلق برای بسیاری از شهروندان وجود دارد و این اتفاق حس تعلق شهروندی به شهر را می‌رساند. اصفهان به عنوان نصف جهان محسوب می‌شود و مدیریت شهری به دنبال این است که زیبایی‌های شهر اصفهان حفظ شود.

باید مدیریت شهری و شهروندان به شهر تعلق بیشتری داشته باشند

فلاح با تاکید بر اینکه شعار مدیریت شهری در این دوره «اصفهان من شهر زندگی» است، می‌گوید: باید هم مدیریت شهری و شهروندان به این شهر تعلق بیشتری داشته باشند، بدون تردید ارائه خدمات بیشتر و بهتر باعث آسایش، آرامش و رفاه شهروندان در شهر است، باید تلاش کنیم که نخبه‌های شهرهای دیگر برای حضور در اصفهان و تعلق به این شهر جذب کنیم. در حال حاضر می‌بینیم که در شهر اصفهان این حس تعلق برای بسیاری از شهروندان وجود دارد.

وی تصریح می‌کند: مدیریت شهری تلاش می‌کند زیبایی‌های شهر اصفهان به عنوان پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی که نصف جهان محسوب می‌شود حفظ شود و تلاش در افزودن این زیبایی‌ها به شهر را دارد. بنابراین شعار مدیریت شهری در این دوره «اصفهان من شهر زندگی» است یعنی اینکه بایستی هم مدیریت شهری و هم شهروندان به این شهر تعلق بیشتری داشته باشند تا با خدمات بیشتر و بهتر آسایش، آرامش و رفاه شهروندان در شهر فراهم شود و لازم است مدیریت شهری تلاش کند تا نخبه‌های شهرهای دیگر را نیز جذب کند.

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و هوشمندسازی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار می‌کند: زمانی که در شهر اصفهان حرکت‌های نوینی وجود داشته باشد، برای مثال شرکت‌های دانش‌بنیان چند سالی است در اصفهان فعالیت می‌کنند، همچنین اصفهان در زمینه هوش مصنوعی رشته و علمی جدید است، پیشتاز بوده و این موارد باعث می‌شود که نخبه‌های شهرهای دیگر به اصفهان مهاجرت کنند و در این شهر فعالیت داشته باشند و در این صورت احتمال دارد در سال‌های آینده متوجه جذب تعداد افراد نخبه شویم.

باید به سمت جذب نیروهای نخبه حرکت کنیم

وی تصریح می‌کند: زمانی که فردی از شهرهای دیگر وارد اصفهان شده و در شرکت‌های دانش‌بنیان، مراکز علمی، مراکز پزشکی و دانشگاه‌ها فعالیت می‌کند این اتفاق به معنی جذب نیروهای نخبه است، لذا باید به سمت و سوی جذب نیروهای نخبه در شهر اصفهان و در مراکز علمی و دانشگاه‌ها حرکت کنیم.

فلاح اضافه می‌کند: در حال حاضر اصفهان در مورد جذب نخبه‌ها در شهر شرایط خوبی داشته و رشد مناسبی کرده است، این در حالی است که در اصفهان معضلاتی نیز وجود دارد که باعث شده است که در بعضی از زمینه‌ها تا اندازه‌ای حس تعلق شهروندی را ضعیف کرده است و این اتفاق برای اعضای شورای ششم به عنوان نمایندگان مردم و شهر بسیار دردناک است.

وی اظهار می‌کند: مباحث کم آبی، خشکی زاینده رود، ترافیک و آلودگی مردم شهر اصفهان را آزار می‌دهد، معضل ترافیک و آلودگی در تمام کلانشهرها وجود دارد، اگر معضل کم آبی در اصفهان رفع شود، حس تعلق شهروندان به شهر بیشتر خواهد شد.

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و هوشمندسازی شورای اسلامی شهر اصفهان در خصوص اینکه زاینده رود رگ حیاتی اصفهان است، خاطرنشان می‌کند: زاینده رود مانند رگ اصلی عروق بدن است، زاینده رود مخصوص استان‌های چهارمحال و بختیاری، اصفهان و یزد و خوزستان نیست و مخصوص کل ایران است، زاینده رود رگ حیاتی اصفهان بوده، زاینده رود اثر تاریخی بسیار غنی برای کل ایران است و تمدن‌های عمیقی در کنار آن شکل گرفته است، باید بدانیم اگر آثار تاریخی در اصفهان وجود دارد به برکت وجود زاینده رود بوده است.

کد خبر 592105

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.