نمی‌توان بین مقاومت و کربلا تفکیک قائل شد

دبیرکل حزب‌الله در مراسم عزاداری اولین شب محرم در ضاحیه، مقاومت اسلامی، کربلا و عاشورا را جدانشدنی خواند.

به گزارش ایمنا، سیدحسن نصرالله شب گذشته در مجلس عاشورایی به مناسبت اولین شب محرم در ضاحیه جنوبی گفت: تفکیک میان مقاومت اسلامی، کربلا، عاشورا، امام حسین (ع)، حضرت زینب (ع) و همراهان آنها در کربلا ممکن نیست.

وی افزود: زمانی که از مقاومت اسلامی در لبنان در طول ۴۰ سال کار، جهاد، صبر، فداکاری، ثبات، پیروزی و دستاورد سخن می‌گوئیم یعنی همه را از عاشورای امام حسین (ع) داریم.

دبیرکل حزب‌الله ادامه داد: احیای عاشورا و زندگی کردن با آن مسیر ما را ادامه داده است. در ۴۰ سال گذشته یعنی از سال ۱۹۸۲ (سال تأسیس حزب‌الله) شاهد تحول کیفی و کمی بزرگی در احیای این مناسبت بوده‌ایم و از خدا می‌خواهم که به همه و در تمام مناطق توفیق احیای این مناسبت به شکل بهتر و مفیدتر را در راه رضای خدا بدهد.

وی در پایان گفت، طبق معمول در شب‌های عزاداری محرم از تمرکز روی مسائل سیاسی پرهیز می‌کنم و صحبت از این موضوعات را برای روز دهم محرم می‌گذارم.

در همین رابطه، حاج محمد کریم، مسئول رسانه‌ای بیروت در جنبش حزب‌الله اعلام کرد، مقدمات برگزاری مراسم محرم و عاشورای امسال با رعایت اصول بهداشتی ویژه «کرونا» تکمیل شده است.

وی به العهد گفت، مقرر شد مجالس در مناطق مختلف برگزار شود تا تمام کسانی که تمایل دارند بتواند مشارکت کنند. مجالس در دو نوبت صبح و عصر برگزار و مجموعاً ۶۰ مجلس عزاداری برپا خواهد شد.

منبع: فارس

کد خبر 592073

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.