محرم؛ محور جهاد تبیین/ فرهنگ عاشورایی در دنیا طنین‌انداز شده است

عضو جامعه روحانیت مبارز گفت: ماه محرم و فرهنگ حضرت سیدالشهدا(ع) محور جهاد تبیین است، هربخش آن مسائل بسیار مهمی در خصوص عاشورا و مسائل مربوطه دارد.

حجت‌الاسلام احمد سالک در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص بهره‌گیری از ظرفیت ایام محرم برای تحقق جهاد تبیین اظهار کرد: ماه محرم و فرهنگ حضرت سیدالشهدا (ع) محور جهاد تبیین است که هر بخش آن مسائل بسیار مهمی در خصوص عاشورا و مسائل مربوطه دارد؛ از این‌رو مبلغان و سخنرانان باید در این جهت قدرت تبیین داشته باشند و همه ابعاد تبیین را در این راستا در نظر بگیرند.

وی با بیان اینکه موضوعات متنوع و فراوانی در خصوص عاشورای امام حسین (ع) وجود دارد، تصریح کرد: جای جای مسئله عاشورا به بیان و تبیین اشاره شده که این مسئله قابل توجه است.

عضو جامعه روحانیت مبارز خاطرنشان کرد: ظرفیت فوق‌العاده محرم یک ظرفیت مردمی عاشق اهل بیت (ع) است، از این‌رو این عشق و علاقه و محبت نسبت به مسائل عاشورای امام حسین باید مورد توجه ویژه قرار بگیرد و نباید از این موضوع غافل شویم. همچنین نباید ظرفیت مردمی در برپایی محرم و عاشورای امام حسین را از دست بدهیم.

وی ادامه داد: برای هرکدام از موضوعات مانند مقاومت، استقامت، شهادت، فلسفه شهادت، مقابله با ظلم و سران ظلم و کفرستیزی مطالب فراوانی وجود دارد که باید مورد بحث و بررسی قرار بگیرد.

سالک گفت: فاصله بین گویندگان و مداحان در اصل تبیین مسائل عاشورا یکسان است. یکی در قالب شعر و شاعری و حرکت‌های حماسی و دیگری در راستای بیان و فلسفه عاشورا صحبت می‌کنند؛ از این رو باید همه ظرفیت‌ها به نفع اسلام پیش برود.

وی با بیان اینکه خوشبختانه فرهنگ عاشورای امام حسین (ع) در سطح جهان طنین‌انداز شده و روبه رشد است، افزود: جمعه اول ماه محرم مراسم شیرخوارگان حسینی برگزار خواهد شد و مادران اطفال خود را روی دست می‌گیرند. سال گذشته در ۵۰ کشور و ۹۵۰ نقطه در داخل ایران مراسم شیرخوارگان برگزار شد که علاوه بر شکوفایی در این مراسم، مظلومیت اباعبدالله را به رخ می‌کشد.

کد خبر 592072

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.