سیگار کشیدن خطر مرگ ناشی از کرونا را افزایش می‌دهد

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد افرادی که سیگار می‌کشند، ۳۹ درصد بیشتر از افراد غیرسیگاری به‌دلیل مبتلا شدن به بیماری کووید-۱۹ به دستگاه تنفس مصنوعی نیاز پیدا کردند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، ویروس کرونا میلیون‌ها نفر در سراسر جهان را تحت تأثیر قرار داده است، برخی افراد مصونیت بیشتری در برابر بیماری دارند؛ درحالی‌که برخی دیگر بیش از حد آسیب‌پذیر هستند و در برابر حمله ویروس کرونا تسلیم می‌شوند. سیگار کشیدن به ریه‌ها آسیب وارد می‌کند و موجب می‌شود افراد بیشتر در معرض ابتلاء به بیماری کووید -۱۹ قرار بگیرند. نتایج یک مطالعه انجام شده نشان می‌دهد که سیگار کشیدن، خطر ابتلاء به بیماری کووید -۱۹ و مرگ‌ومیر ناشی از آن را افزایش می‌دهد. بنابراین افراد سیگاری بهتر است با ترک سیگار از خود در برابر این بیماری محافظت کنند.

گروهی از محققان به منظور بررسی تأثیر سیگار کشیدن بر خطر مرگ‌ومیر ناشی از بیماری کووید -۱۹ مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها برای نیل بدین هدف، داده‌های پزشکی مربوط به ۴۰۰۰ نفر بالای ۱۸ سال را مورد ارزیابی قرار دادند. افراد شرکت‌کننده در مطالعه بین ژانویه ۲۰۲۰ تا مارس ۲۰۲۱ به دلیل مبتلا شدن به بیماری کووید -۱۹ در بیمارستان بستری شدند. محققان به این نتیجه رسیدند که سیگار کشیدن بدون در نظر گرفتن سن، جنسیت، نژاد یا سابقه پزشکی خطر مرگ‌ومیر ناشی از بیماری کووید -۱۹ و بستری شدن در بیمارستان را افزایش می‌دهد. عوامل دیگر نیز باعث می‌شود افراد سیگاری بیشتر در معرض بیماری کووید -۱۹ قرار بگیرند.

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد افرادی که سیگار می‌کشند، ۳۹ درصد بیشتر از افراد غیرسیگاری، به دلیل مبتلا شدن به بیماری کووید -۱۹ به دستگاه تنفس مصنوعی نیاز پیدا کردند. علاوه بر این، احتمال مرگ‌ومیر این گروه از افراد ۴۵ درصد بیشتر از افراد غیرسیگاری گزارش شده است. یافته‌های مطالعاتی از این قبیل به پزشکان کمک می‌کند که بر افراد سیگاری آلوده به ویروس کرونا تمرکز کنند، زیرا احتمال ابتلاء به نوع شدید بیماری و نیاز به دستگاه تنفس مصنوعی در میان این گروه از افراد بیشتر است.

محققان همچنین دریافتند که سن بیمار می‌تواند در افزایش خطر مرگ‌ومیر ناشی از بیماری کووید -۱۹ نقش داشته باشد. افراد سیگاری بین ۱۸ تا ۵۹ سال بیشتر از افراد بالای ۶۰ سال، در معرض خطر مرگ‌ومیر ناشی از بیماری کووید -۱۹ بودند. این نتیجه‌گیری تعجب‌آور بود، زیرا ویروس کرونا بیشتر بر افراد مسن تأثیر می‌گذارد. به گفته متخصصان، عوامل دیگر مانند چاقی، دیابت، فشار خون بالا و بیماری مزمن کلیوی خطر بروز نوع شدید بیماری کووید -۱۹ و مرگ‌ومیر ناشی از آن را افزایش می‌دهد.

کد خبر 591950

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.