علائم رایج سویه BA.5 در میان افراد واکسینه شده چیست؟

به‌طورمتوسط، هفت نفر از هر ۱۰ فردی که دو یا سه دوز واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند، دچار گلودرد ناشی از سویه امیکرون می‌شوند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در آمریکا (CDC) اعلام کرده که زیرسویه بسیار مسری و انتقال‌پذیر BA.5 امیکرون عامل ۹۵ درصد موارد ابتلاء به بیماری کووید -۱۹ در آمریکا در نظر گرفته شده است. زیرسویه BA.5 برای نخستین‌بار در آفریقای‌جنوبی شناسایی شده و درحال‌حاضر به چندین کشور دیگر گسترش یافته و نسبت به سویه‌های قبلی شیوع بیشتری پیدا کرده است. کارشناسان معتقدند که بیشتر علائم BA.5 مشابه علائم قبلی است و شامل گلودرد، سردرد، سرفه و تب می‌شود.

علائم دردناک زیرسویه BA.5 در میان افراد واکسینه شده

اطلاعات ارائه شده نشان می‌دهد که زیرسویه BA.5 باعث بروز گلودرد شدید می‌شود، به طوری که گلودرد به عنوان یک نشانه رایج بیماری کووید -۱۹ در نظر گرفته شده است. به طور متوسط، هفت نفر از هر ۱۰ فردی که دو یا سه دوز واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند، دچار گلودرد ناشی از سویه امیکرون می‌شوند.

مدت زمان ماندگاری گلودرد ناشی از کرونا

به گفته متخصصان، گلودرد ناشی از بیماری کووید -۱۹ معمولاً هفته اول بیماری ظاهر می‌شود و بلافاصله برطرف می‌شود. ممکن است این نوع درد روز اول عفونت شدید باشد، اما با گذشت زمان خفیف‌تر می‌شود. به طور متوسط، گلو درد ناشی از بیماری کووید -۱۹ ممکن است تا پنج روز طول بکشد، در صورتی که بیش از این ادامه پیدا کرد، بعید است که دلیل آن ویروس کرونا باشد.

علائم رایج بیماری کووید -۱۹

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در آمریکا (CDC) اعلام کرده که فرد مبتلا به بیماری کووید -۱۹ ممکن است علاوه بر گلودرد، دچار علائم گسترده دیگری مانند تب، لرز، سرفه، تنگی نفس، مشکلات تنفسی، دردهای عضلانی، بدن‌درد، سردرد، از دست دادن حس بویایی و چشایی، گرفتگی بینی، آبریزش بینی، حالت تهوع، استفراغ و اسهال شود.

اقدامات لازم پس از ابتلاء به بیماری کووید -۱۹

لازم است افراد به محض پدیدار شدن علائم بیماری کووید -۱۹ در خانه بمانند و با دیگران در تماس نباشند. شدت بیماری کووید -۱۹ کمتر شده، اما هنوز رایج است و ممکن است به افرادی که دارای بیماری‌های زمینه‌ای هستند، آسیب وارد کند؛ بنابراین استفاده از ماسک، حفظ فاصله اجتماعی و عدم حضور در محیط‌های شلوغ و بدون تهویه مناسب از اهمیت زیادی برخوردار است. همچنین، توصیه شده است که افراد به منظور پیشگیری از ابتلاء به بیماری کووید -۱۹ دوزهای تقویت‌کننده واکسن کرونا را دریافت کنند.

کد خبر 591935

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.