سیل ۳ هزار زیرزمین مسکونی یزد را دچار مشکل جدی کرد

شهردار یزد با اشاره به اینکه برخی نقاط شهر یزد از جمعیت تخلیه شد گفت: سیل حدود سه هزار زیرزمین مسکونی یزد را دچار مشکل جدی کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ابوالقاسم محی‌الدینی امروز _ جمعه هفتم مردادماه_ در نشست ستاد مدیریت بحران استان یزد که با حضور وزیر کشور برگزار شد اظهار کرد: در سطح شهر بارندگی ظرف سه ساعت ۷۵ میلی متر بارش را ثبت و تمامی زیرزمین‌ها و زیرگذرها را پر کرد.

وی با اشاره به اینکه منازل زیادی خسارت دیدند گفت: چندین محله را عملاً به دلیل خسارت‌های گسترده‌ای که به وجود آمده کاملاً تخلیه کردیم.

شهردار یزد خاطرنشان کرد: بالغ بر سه هزار خانه دچار آب گرفتگی در زیرزمین‌ها شدند و هرجایی که احتمال ریزش ساختمان وجود داشت را از جمعیت خالی کردیم.

محی‌الدینی افزود: در حال حاضر چهار سالن بزرگ در چهار نقطه در نظر گرفته شده که شهروندان این مناطق را به صورت موقت اسکان دهیم.

وی تاکید کرد: برای تخلیه آب نیاز به کف‌کش‌های قوی داریم تا بتوانیم با سرعت بالا آب منازل را تخلیه کرده و جلوی وارد آمدن خسارت بیشتر را بگیریم.

شهردار یزد خاطرنشان کرد: تنها راهی که الان داریم هدایت آب به رودخانه و پس از آن ورود به بلوار جمهوری برای خروج آب از داخل شهر است.

وی افزود: کار تخلیه آب از منازل شهروندان هم در حال انجام است ولی با توجه به تعداد بسیار بالای منازل، امکانات فعلی به هیچ عنوان جوابگو نیستند.

کد خبر 591894

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.