جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، باید در اصفهان برگزار شود

انجمن آسیفای اصفهان در حمایت از برگزاری جشنواره بین‌المللی فیلم کودکان و نوجوانان بیانیه‌ای دادند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، انجمن آسیفای اصفهان (انجمن سینمایی فیلمسازان انیمیشن) در حمایت از برگزاری جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان در اصفهان بیانیه‌ای دادند که متن بیانیه به شرح زیر است:

در طول برگزاری جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان در اصفهان، این جشنواره جایگاهی برای تداوم جریان انیمیشن در ایران و اصفهان ساخته شده است. همچنین از آنجایی که رویداد تخصصی مشابه با این نتیجه در استان ما وجود ندارد، اهمیت زیادی از دست اندرکاران و علاقه‌مندان به انیمیشن در اصفهان به این سمت هدایت شده و فقدان آن می‌تواند این روند را که به جریانی مستمر تبدیل شده است، متوقف کند. لذا از فارغ از انگیزه روی گردانی مدیران امروز از این جریان مستمر و مدیران بی‌شماری که از سایر حوزه‌های فرهنگی قابل برداشت هستند، نتایج مثبت این تداوم در قالب یک نظر تخصصی توسط هنرمندان حاضر در مبدا آن (به شرط قبولی بودن تصمیم گیران)، می‌تواند راهگشا باشد:

با نگاهی به ادوار پیشین این جشنواره، در هر دوره‌ای (گاهی بیشتر و گاهی کمتر)، بیشتر با ظرفیت موجود در مثلث جامعه انیمیشن اصفهان، بنیاد فارابی و شهرداری اصفهان، شکل هم افزایی‌هایی که در مسیر رشد هنر قرار دارند. انیمیشن را تا جای امکان هموار کرد.

داوری تخصصی آثار در قالب بخش جنبی، نشست‌های تخصصی دست‌اندرکاران، کارگاه‌های آموزشی، نمایشگاه‌های تخصصی، نمایش‌های ویژه و … که همگی با موضوع "انیمیشن ایران" شکل گرفت، سرفصلی از این موارد هستند که علاوه بر جریان سازی فرهنگی، کمک شایانی به تمرکززدایی در این زمینه هم وجود دارد.

برآیند این رویدادها همگی از هر نظر کیفی و کمی، مثبت ارزیابی می‌شود و مسیر این جریان رو به جلوست و این امید است که گام‌های بعدی بلندتر و بهتر باشد. اکنون، فارغ از اینکه کدام مدیر و نهاد از این تداوم یا هجرت چه بهره‌ای می‌برد و صرف نظر از سایر موارد در تثبیت جایگاه این رویداد فرهنگی هنری، اعلام می‌کند که جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان، باید در اصفهان برگزار شود.

جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، باید در اصفهان برگزار شود

کد خبر 591734

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.