«کآرام جان می‌رود» در فرهنگسرای رسانه نقش می‌بندد

فرهنگسرای رسانه برای دومین سال، قصد دارد نقاشی عاشورایی «کآرام جان می‌رود» را با هنرمندی محمدرضا محمدحسین آغاز کند.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی فرهنگ‌سرای رسانه، نقاشی عاشورایی «کآرام جان می‌رود» هم‌زمان با فرارسیدن دهه اول ماه محرم، برای دومین سال در فرهنگسرای رسانه کشیده می‌شود. این نقاشی پرده‌ای از واقعه عاشورا است که در ابعاد دو در یک متر کشیده خواهد شد.

«محمدرضا محمدحسین» از هنرمندان نقاشی قهوه‌خانه‌ای، این تابلوی عاشورایی را از آغاز ماه محرم تا روز اربعین حسینی در فضای باز فرهنگ‌سرای رسانه به صورت زنده در برابر چشمان عزاداران حسینی ترسیم می‌کند.

طبق اعلام، این اثر پس از پایان به صورت یک محصول هنری به مزایده گذاشته می‌شود و عوائد حاصل از فروش آن، همچون سال گذشته برای صرف در امور خیریه و مدرسه‌سازی در منطقه محروم خرج می‌شود.

محمدحسین از شاگردان استاد «عباس بلوکی‌فر» است. او تاکنون بیش از ۲۵ پرده عاشورایی برای اماکن مذهبی نظیر تکیه پایین تجریش، تکیه بالا تجریش، نخل کاشانک و حسینیه ائمه اطهار (ع) کشیده و در طراحی و تکمیل پرده‌های عاشورایی فراوانی نیز حضور داشته است. این هنرمند عرصه تجسمی تاکنون بیش از ۱۰ نمایشگاه در تهران برگزار کرده است.

علاقه‌مندان برای بازدید از پروژه اجرای زنده نقاشی «کآرام جان می‌رود» که نخستین‌بار سال ۹۹ انجام شد، می‌توانند از اول تا دهم ماه محرم از ساعت ۱۷ تا ۲۰ به فضای باز پارک پایداری (مجاور فرهنگسرای رسانه) واقع در خیابان پاسداران، خیابان شهید گل نبی، خیابان ناطق‌نوری، میدان قبا، مراجعه کنند.

کد خبر 591655

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.