گلایه شهروندان گلشهر از انباشت زباله‌ها+ پاسخ مسئولان

شهروندان گلشهر به دلیل جمع‌آوری نشدن زباله‌ها از سوی شهرداری در روزهای اخیر، گلایه‌مند هستند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در گلشهر معمولاً ساعت جمع‌آوری زباله‌ها از ۷ الی ۱۰ صبح است‌. این ساعت در محله‌های مختلف شهر متفاوت است و هیچ تغییری در ساعت جمع‌آوری رخ نداده بود.

یک هفته است که در بعضی محلات، زباله‌ها از سوی پیمانکار شهرداری جمع‌آوری نمی‌شود و شهروندان به ناچار زباله‌های خود را در مخازن بزرگ زباله سر کوچه و خیابان رها می‌کنند.

شهروندان می‌گویند قرارداد پیمانکار قبلی تمام شده است و شهرداری باید مزایده انتخاب پیمانکار جدید را قبل از اتمام قرارداد پیمانکار قبلی به مناقصه می‌گذاشت تا شهروندان از این وضعیت در رنج نباشند.

ساکنان گلشهر می‌گویند نگران هستند که مبادا سرنوشت جمع‌آوری زباله‌های تر همانند زباله‌های خشک شود؛ شش ماه از وعده شهرداری برای اجرای طرح تفکیک و جمع‌آوری زباله‌ها می‌گذرد، اما هنوز خبری از اجرای این طرح نیست.

شهروندان گلشهر به علت جمع‌آوری نشدن زباله‌ها از سوی شهرداری در روزهای اخیر گلایه‌مند هستند؛ عده‌ای از شهروندان شهر گلشهر در تماس با خبرگزاری ایمنا، نسبت به این وضعیت اعتراض دارند و خواهان رسیدگی فوری مسئولان شهر هستند.

شهروندان می‌توانند مشکلات خود را از طریق تماس با شماره تلفن ۸_۳۵۵۴۴۱۱۲ در اختیار این رسانه قرار دهند؛ دستگاه‌ها و نهادهای مسئول نیز می‌توانند برای پاسخ‌گویی به شهروندان از همین طریق اقدام کنند.

برای اجرای منظم طرح نیازمند زمان هستیم

مصطفی محمودی شهردار گلشهر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درخصوص جمع‌آوری نکردن زباله‌ها در بعضی کوچه‌های شهر گلشهر، گفت: با توجه به انتخاب پیمانکار جدید، مدت زمان کوتاهی نیاز دارد تا به لحاظ اجرایی خدمات خود را به بهترین وجه در شهر انجام دهیم.

وی افزود: در صورت جمع‌آوری نشدن زباله‌ها از درب منازل در روزهای مشخص شده، شهروندان می‌توانند با سامانه ۱۳۷ شهرداری تماس بگیرند تا مشکل آنان رفع شود.

شهردار گلشهر با اشاره به طرح نیمه‌تمام جمع‌آوری پسماندهای قابل بازیافت، تصریح کرد: مکانی برای جمع‌آوری پسماندها مشخص شده است و این طرح شهریورماه سال جاری اجرا می‌شود.

پیمانکار جدید با موقعیت شهر آشنایی ندارد

در همین پیوند، روح‌الله نیکبخت رئیس شورای اسلامی گلشهر، اظهار می‌کند: طی روزهای اخیر پسماندهای بعضی از محلات جمع‌آوری نشده و انباشته شدن این پسماندها مشکلات زیادی را برای شهروندان این محلات به وجود آورده است و آنان اعتراض خود را نسبت به این موضوع بیان کردند.

وی تاکید می‌کند: وقفه‌ای که در جمع‌آوری زباله طی دو هفته اخیر در کوچه‌های فرعی شهر داشتیم، به این دلیل است که پیمانکار جدید شهرداری با موقعیت شهر آشنایی ندارد.

کد خبر 591516

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.