ارتقای کیفیت رنگ‌های شهری یزد با رنگ‌های نانو

رئیس کمیسیون شهر هوشمند شورای اسلامی شهر یزد گفت: فعالان صنعت رنگ و نانو می‌توانند طرح‌های خود در زمینه ایجاد رنگ‌های خودتمیزکن، نانو، شب‌رنگ و با ماندگاری بالا را به شورای اسلامی شهر ارائه کنند.

مجید تجملیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به رویکرد شورای اسلامی شهر و شهرداری یزد در خصوص بهبود وضعیت سرعت‌گیرهای شهر، اظهار کرد: تابلوهای راهنمایی و رانندگی در خیابان‌ها به رانندگان هشدار نزدیک شدن به سرعت‌کاه‌ها را می‌دهد، این تابلوها تنها کلی‌گویی در ارتباط با سرعت‌کاه‌ها را انجام می‌دهد، اما اینکه راننده به چه سرعت‌گیری نزدیک می‌شود و برای عبور از آن نیاز به چه سرعتی است را هیچ‌یک از تابلوها ارائه نمی‌کنند.

وی ادامه داد: برای این منظور در حال بررسی طرحی در کمیسیون شهر هوشمند شورای اسلامی شهر هستیم که بر اساس آن سه نوع استانداردگذاری در سطح شهر یزد انجام خواهد شد و سرعتکاه‌های قرمز رنگ با حداکثر سرعت ۱۰ کیلومتر، سرعتکاه‌های زرد رنگ با حداکثر سرعت ۳۰ کیلومتر و سرعتکاه‌های سبز رنگ با حداکثر سرعت ۴۵ تا ۵۰ کیلومتر را ایجاد کنیم.

رئیس کمیسیون شهر هوشمند شورای اسلامی شهر یزد افزود: برای این منظور در حال رایزنی و بررسی ابعاد مختلف هستیم، اما در خصوص رنگ و کیفیت به کمک شهروندان به ویژه نخبگان داریم. رنگ‌هایی که در حال حاضر مورد استفاده قرار می‌گیرد، به سرعت کثیف می‌شود و نماد ظاهری مناسبی ندارد و بعد از مدتی نیز پاک می‌شود.

وی تصریح کرد: از تمام افرادی که در زمینه صنایع رنگ و نانو فعالیت می‌کنند، دعوت می‌کنیم اگر طرحی برای رنگ قابل استفاده در آسفالت‌ها دارند، ارائه دهند، قطعاً از طرح‌های کارآمد در این زمینه استقبال و حمایت خواهد شد، همچنین لازم است رنگ‌ها جنبه شب رنگ داشته و از قابلیت خودتمیزکنی و مقاومت برخوردار باشد.

تجملیان اضافه کرد: در جلسات مختلف کمیسیون تاکنون از نظرات و پیشنهادهای نخبگان در حوزه‌های مختلف استفاده شده است و در این زمینه نیز اگر طرحی قابلیت اجرا داشته باشد از آن حمایت می‌کنیم تا به مرحله اجرا برسد و چالش‌های موجود رفع شود.

کد خبر 591480

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.