استفاده از ایده‌های شهروندان برای زیباسازی شهر ضروری است

رئیس مرکز خلاقیت و نوآوری شهرداری یزد گفت: یکی از مهمترین بخش‌هایی که شهرداری برای انجام اقدامات و تحقق اهداف خود نیاز به استفاده از نظرات و ایده‌های شهروندان دارد، زیباسازی و مبلمان شهری است.

حسین ابوطالبی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه شهروندان در ارتباط با زیباسازی و پیشرفت شهرها نقش بسیار مهمی دارند، اظهار کرد: در ارتباط با این موضوع، رویدادی با همکاری بخش‌های مختلف شهرداری از جمله مرکز خلاقیت، سازمان‌های فرهنگی و سیما و منظر شهرداری، همچنین معاونت برنامه‌ریزی در کنار بعضی نهادهای مرتبط از جمله آموزش‌وپرورش برگزار شد.

وی با بیان اینکه برای برگزاری هرچه بهتر و بیشتر این رویداد، نشست‌های مختلفی برگزار کردیم و در نهایت به پنج رویکرد اصلی دست یافتیم که برای دسته‌بندی فعالیت‌ها مورد استفاده قرار گرفت، تصریح کرد: این رویکردها شامل «مبلمان، چیدمان و المان شهری»، «رنگ‌آمیزی و نورپردازی»، «طراحی و زیباسازی فضاهای شهری»، «پیرایش شهری و حذف زواید بصری» و «آرایه‌های تبلیغاتی» است.

رئیس مرکز خلاقیت و نوآوری شهرداری یزد با بیان اینکه با مشخص‌شدن رویکردها، روند مردمی‌سازی آن آغاز و راه‌های ارتباطی مردم با مرکز برای ارسال نظرات و ایده‌های خود مشخص شد، ادامه داد: نکته بسیار مهمی که در ارتباط با این رویداد قابل توجه بود، استقبال گسترده شهروندان یزد بود، به‌طوری که نسبت به سال‌های گذشته نزدیک به هشت برابر افزایش داشت.

وی ادامه داد: شهرداری در ارائه خدمات خود به‌ویژه در حوزه‌های زیباسازی نیاز به استفاده از نظرات و بهره‌گیری از ایده‌های شهروندان دارد تا بتواند فعالیت‌ها و خدمات خود را متناسب با نیازها و ذائقه‌های شهروندان انجام دهد.

کد خبر 591475

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.