فقدان توجه به جلو، عامل اصلی بروز حوادث رانندگی است

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان، فقدان توجه به جلو و رعایت نکردن فاصله طولی را از عوامل اصلی بروز حوادث رانندگی در معابر شهری، اعلام کرد.

سرهنگ محمدرضا محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در بررسی‌های صورت گرفته توسط کارشناسان پلیس راهور مشخص شد، یکی از علل اصلی وقوع حوادث رانندگی در معابر شهری فقدان توجه به جلو و رعایت نکردن فاصله طولی توسط رانندگان است.

وی فقدان توجه به جلو را ناشی از رانندگی کور رانندگان وسایل نقلیه اعلام کرد و افزود: رانندگی کور به معنای انجام هرگونه فعالیت هنگام رانندگی نظیر برداشتن اجسام از کف خودرو، تنظیم سیستم صوت، نوشتن پیامک و تمیز کردن عینک که موجب تأخیر در واکنش می‌شود، است.

رئیس پلیس راهور استان اصفهان راهکار کاهش حوادث ناشی از فقدان توجه به جلو را تغییر سبک رانندگی رانندگان از رانندگی کور به رانندگی تدافعی دانست و ادامه داد: رعایت فاصله با وسیله نقلیه جلو، حفظ حریم رانندگی است و یک رفتار شهروندگرایانه محسوب می‌شود. نزدیک شدن بیش از حد به وسیله نقلیه جلویی، سبب ایجاد نگرانی و اضطراب در راننده یا راکب می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: اگر فاصله طولی خودرو با خودروی جلویی رعایت نشود در مواجهه با خطر پیش‌رو، احتمال زیادی وجود دارد که فرد نتواند پاسخ مناسب به آن بدهد. از این رو، به رانندگان توصیه می‌شود همیشه فاصله مطمئنه را با وسیله نقلیه جلویی حفظ کنند تا از بروز خطر و حادثه جلوگیری شود.

کد خبر 591429

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.