شدت بارش‌های رگباری اواخر هفته در اصفهان/خطر وقوع سیل

کارشناس پیش‌بینی هواشناسی استان اصفهان گفت: با افزایش فعالیت سامانه بارشی تابستانه مانسونی در روزهای پنجشنبه و جمعه، آب‌گرفتگی معابر عمومی، جاری‌ شدن رواناب‌ها و سیلابی‌شدن مسیل‌ها و اختلال تردد در مناطق پربارش استان پیش‌بینی می‌شود.

حجت‌الله علی‌عسگریان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درخصوص پیش‌بینی وضعیت جوی هوای استان اصفهان با ورود سامانه بارشی تابستانه، اظهار کرد: از اواخر روز پنجشنبه با نزدیک شدن سامانه بارشی در بیشتر مناطق استان به‌ویژه در نیمه‌جنوبی به‌تدریج شاهد افزایش ابر، وزش باد نسبتاً شدید تا شدید و بارش‌های رگبار و رعدوبرق و در مناطق مستعد احتمال تگرگ خواهیم بود.

وی درباره پیش‌بینی وضعیت جوی هوای استان اصفهان، افزود: نقشه‌های هواشناسی بیانگر جوی نسبتاً ناپایدار طی امروز روی استان است، بر این اساس وضعیت جوی در بیشتر مناطق صاف تا کمی ابری و غبار محلی و در ساعات بعدازظهر گاهی افزایش ابر و وزش باد نسبتاً شدید پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس پیش‌بینی هواشناسی استان اصفهان با بیان اینکه در مناطق غربی و جنوبی استان رگبارهای پراکنده دور از انتظار نیست، تصریح کرد: با افزایش فعالیت سامانه بارشی تابستانه مانسونی در روزهای پنجشنبه و جمعه، آب‌گرفتگی معابر عمومی، جاری‌شدن رواناب‌ها و سیلابی‌شدن مسیل‌ها و اختلال تردد در مناطق پربارش استان پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه دمای هوا طی ۲۴ ساعت آینده در اکثر مناطق استان تغییر محسوسی ندارد، گفت: بیشینه دمای هوای کلان‌شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۳۹ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و کمینه هوا در بامداد فردا به حداقل ۲۶ خواهد رسید.

عسگریان خاطرنشان کرد: خوروبیابانک با دمای ۴۵ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و بوئین‌میاندشت با دمای ۱۵ درجه سانتی‌گراد بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و سردترین مناطق استان پیش‌بینی می‌شوند.

کد خبر 591344

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.