مشکلات ایثارگران در تدوین برنامه هفتم توسعه مدنظر قرار بگیرد

معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: با شناسایی دقیق مشکلات و مسائل جامعه ایثارگری تمهیدات لازم برای رفع آنها در برنامه هفتم توسعه راهگشا خواهد بود.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد شهید و امور ایثارگران، محمود پاکدل در مراسم تکریم مدیرکل و معارفه سرپرست بنیاد استان قزوین با بیان اینکه حضرت امام خمینی (ره) قبل از شروع جنگ فرمان تشکیل بنیاد شهید را دادند، اظهار کرد: امام راحل (ره) بنیاد را در حقیقت عقبه دفاعی و امنیتی کشور می‌دیدند و ما هم باید برحسب وظایف و مسئولیت‌هایی که بر عهده‌مان گذاشته شده است، به‌خوبی عمل کنیم.

وی کار کردن در بنیاد را جزو مشاغل سخت دانست و گفت: اگر بعضی از دستگاه‌های اجرایی کار خود را به درستی انجام ندهند، ایثارگران مجبور به پیگیری از طریق بنیاد هستند، گرچه این باعث افتخار ما است که پاسخگوی آنها باشیم، اما این موارد در فرآیند ارائه خدمت به جامعه هدف بنیاد، خلل ایجاد می‌کند.

معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به اقدامات صورت گرفته بنیاد برای تسهیل خدمات‌رسانی به ایثارگران، افزود: به عنوان مثال بنیاد با اصلاح ماده ۱۳ قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران سعی در ارائه خدمات مطلوب بهداشتی و بیمه مکمل درمانی ایثارگران داشت که با تطبیق نیافتن تخصیص کامل اعتبارات با هزینه‌های واقعی درمان، مشکلاتی برای ایثارگران و خانواده‌های آن‌ها و بنیاد به وجود آمده است.

وی با بیان اینکه بنیاد سعی دارد با به‌کارگیری تمام ظرفیت‌های موجود بهترین خدمات را به ایثارگران ارائه دهد، گفت: اختصاص فضایی از ساختمان‌های اداری بنیاد به شعبه بانک و بیمه و تعیین مشاور امور ایثارگران در دستگاه‌های اجرایی برای حل مشکلات آنان، از جمله این اقدامات است.

پیگیری حل مشکلات ایثارگران تا حصول نتیجه

پاکدل با تأکید بر سرلوحه قرار دادن تکریم ایثارگران در هنگام ارائه خدمت، افزود: ایجاد ارتباط دوسویه با ایثارگران و مشارکت دادن آنان برای انتقال نظراتشان برای اصلاح امور و برنامه‌ها می‌تواند موجب افزایش رضایتمندی جامعه هدف شود.

معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران با تأکید بر رعایت قانون در همه امور، گفت: تا زمانی که قانون و رویه‌ای برای امور تعریف شده است، باید مطابق آن عمل کرد و با ملاک قرار دادن قانون از رفتار سلیقه‌ای و شرایطی پرهیز شود.

وی بر پیگیری کارها تا حصول نتیجه تأکید کرد و افزود: یکی از راه‌های حل مشکلات ایثارگران برگزاری دیدار مردمی با استاندار و مسئولان دستگاه‌های اجرایی است تا ایثارگران مشکل خود را مطرح کنند و در همان دیدار مسئولان راهنمایی‌ها و اقدامات لازم را انجام دهند.

وی با بیان اینکه دیدارهای طرح سپاس باید به سمت و سوی حل مشکلات ایثارگران برود، گفت: به همین منظور نیاز است تا در دیدار با خانواده‌های شاهد و ایثارگر از ظرفیت‌های دستگاه‌های اجرایی هم استفاده شود و مدیران ادارات بیشتر در این دیدارها مشارکت داشته باشند.

پاکدل با اشاره به لزوم دسته‌بندی مشکلات ایثارگران، تصریح کرد: اگر مشکلات دسته‌بندی شوند، چالش‌ها و نارضایتی‌ها به‌راحتی احصا شده است و می‌توان آنها را به مراجع ذی‌ربط منعکس کرد، به‌ویژه در حال حاضر که در آستانه برنامه هفتم توسعه هستیم می‌توان برای حل این مشکلات در برنامه فوق تمهیدات لازم را اندیشید.

معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به قوانین حمایتی ایثارگران، افزود: برخی مشکلات ساختاری دستگاه‌های اجرایی باعث شده است ارائه این خدمات در زمان مقرر به ایثارگران میسر نشود، از این رو نیاز است این مشکلات برطرف شود تا جامعه هدف بنیاد راحت‌تر به حق خود برسند.

کد خبر 591333

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 9
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ناشناس ۰۰:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۲
    1 0
    بهترین فکر وکار این است که این رزمندگان معسری که حالا چه از ساتا و یا از بنیاد کمک معیشت میگیرند را با توجه به کهولت سنی و ناتوانی انها برنامه ایی و طرحی را در برنامه هفتم توسعه مطرح کنند تا این رزمندگان معسر کمک معیشت بگیر را حالا چه در ساتا یا صندوق بازنشستگی کشوری یا تامین اجتماعی بازنشسته کنند و به جای کمک معیشت به انها حقوق و مزایای بازنشستگان را بدهند.