۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۳
نوسازی اتوبوس‌های شهری سنندج

سرپرست سازمان حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری سنندج گفت: ۳۰ دستگاه اتوبوس ناوگان حمل‌ونقل درون شهری سنندج از محل اعتبارات داخلی نوسازی می‌شود.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری سنندج، حمید خضری اظهار کرد: ۸۸ دستگاه اتوبوس شامل ۴۷ دستگاه بخش دولتی و ۴۱ دستگاه بخش خصوصی در شهر سنندج وجود دارد که ۳۰ دستگاه از این تعداد فعال است.

وی با اشاره به اینکه عمر ناوگان حملونقل براساس استانداردها باید ۱۰ سال باشد، افزود: عمر ناوگان حمل‌ونقل شهری در سنندج ۱۴ سال است و بازسازی و نوسازی این ناوگان به عنوان یک اولویت در دستور کار قرار گرفته است.

سرپرست سازمان حمل نقل، بار و مسافر شهرداری سنندج خاطرنشان کرد: طرح بازسازی و نوسازی ۳۰ دستگاه اتوبوس از محل اعتبارات داخلی و دولتی اواخر سال ۹۹ در سنندج کلید خورده که ۱۰ دستگاه اسکانیا از محل اعتبارات داخلی و ۸ دستگاه از محل اعتبارات دولتی نوسازی شده است.

خضری با بیان اینکه براساس استاندارد جهانی به ازای هر یک هزار و ۱۰۰ نفر باید یک دستگاه اتوبوس فعال در سطح شهر وجود داشته باشد، گفت: به ازای هر یک هزار و ۱۰۰ نفر باید یک دستگاه اتوبوس فعال وجود داشته باشد که بر اساس جمعیت سنندج نیاز به ۴۰۰ اتوبوس داریم.

وی به سهمیه شهرداری سنندج برای خرید ۲۰ دستگاه اتوبوس در راستای نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی اشاره کرد و گفت: ۸۰ درصد از اعتبار مورد نیاز برای نوسازی ناوگان عمومی از محل اعتبارات دولتی و ۲۰ درصد اعتبارات شهرداری تأمین خواهد شد.

سرپرست سازمان حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری سنندج افزود: روزانه شش تا هفت هزار نفر به وسیله ۳۰ اتوبوس فعال در سطح شهر جابه‌جا می‌شوند.

کد خبر 591171

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.