از شکنجه مرگبار دختر ۵ ساله تا کشف جسد در پارک جنوب تهران

شکنجه مرگبار دختر پنج ساله، پنج جوان میهمانان عروسی را به رگبار بستند، یک جوان افغان عامل جنایت در پارسیان بود، بخشش قاتلی که به خاطر گرسنگی آدم کشته بود، کشف جسد در پارک جنوب تهران، بازداشت دو برادر شیاد در تهران را در بسته خبری حوادث ایمنا بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سرهنگ کارآگاه علی ولیپورگودرزی رئیس پلیس آگاهی پایتخت، اظهار کرد: اردیبهشت‌ماه سال جاری رسیدگی به مرگ دختر پنج ساله‌ای براثر ضرب و جرح در یک بیمارستان در دستور کار تیمی از کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: مادر مقتول در تحقیقات ابتدایی ادعا کرد همسر خود، عامل این جنایت بوده اما وقتی پدر کودک بازداشت شد مدارکی کشف شد که نشان می‌داد وی در این قتل نقشی نداشته است.

رئیس پلیس آگاهی تهران ادامه داد: بررسی‌های بیشتر کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی نشان داد، پدر و مادر این کودک با هم اختلاف داشته و جدا از هم زندگی می‌کردند اما کارآگاهان با تیزهوشی پی بردند، زن جوان با یک مرد به صورت پنهانی ارتباط دارد.

وی تصریح کرد: همین کافی بود تا کارآگاهان، زن و مرد جوان را به اتهام قتل دستگیر کنند و پس از انتقال به اداره آگاهی آنها را هدف تحقیقات قرار دهند. زن و مرد جوان در تحقیقات ابتدایی کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی، منکر قتل دختر پنج ساله و رابطه پنهانی با یکدیگر شدند تا اینکه مرد جوان پس از سه ماه تحقیقات در اداره دهم پلیس آگاهی لب به اعتراف گشود و به قتل ناخواسته و شکنجه مرگبار دختر پنج ساله به دلیل عصبانیت لحظه‌ای از مقتول اعتراف کرد.

سرهنگ ولیپور گودرزی با بیان اینکه زن جوان فرزندش را به دلیل شیطنت چندین‌بار هدف ضرب و جرح قرار داده است، خاطرنشان کرد: پس از شناسایی و دستگیری عامل این جنایت توسط کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی، پرونده متهمان برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

۵ جوان در مهمانان عروسی را به رگبار بستند

محمد طبسی ظهر فرمانده انتظامی قوچان، اظهار کرد: هفته گذشته حادثه تیراندازی در روستای ناوخ از توابع بخش مرکزی این شهرستان در یک مراسم عروسی رخ داد و طی این حادثه یک نفر با همکاری چند نفر اقدام به شلیک تیر با سلاح وینچستر به سمت جمعیت می‌کند.

وی با بیان اینکه متأسفانه در این حادثه ۲۷ نفر زخمی شدند و بلافاصله توسط نیروهای امدادی به بیمارستان انتقال پیدا کردند، افزود: این حادثه تاکنون فوتی نداشته است و تعدادی از مصدومان به صورت سرپایی مداوا و مرخص شدند اما برخی از آن‌ها بستری هستند که شدت وخامت مربوط است به یک حادثه دیده از ناحیه چشم و یک کودک که از ناحیه سر مورد اصابت گلوله‌های ساچمه‌ای قرارگرفته‌اند.

فرمانده انتظامی قوچان با تأکید بر این موضوع که این حادثه علاوه بر لطمه‌های جسمی موجب بروز صدمات روحی به علت ایجاد رعب و وحشت شده بود، ادامه داد: پس از این حادثه بلافاصله کمیسیون عملیات و هماهنگی قضائی تشکیل و تیم‌های تخصصی به‌منظور شناسایی و دستگیری عاملان این حادثه به مکان‌های احتمالی اعزام شدند.

وی با بیان اینکه عوامل این حادثه اقدام به پوشاندن صورت‌های خود کرده بودند تا شناسایی آن‌ها امکان‌پذیر نباشد، تصریح کرد: از اقوام و افراد مرتبط با این حادثه در همان ساعات اولیه دعوت به عمل آمد، عواقب ایجاد این ناامنی و ادامه‌دار شدن آن تفهیم شد و بلافاصله تیم‌هایی در این روستا مستقر شدند تا از بروز حوادث دیگر جلوگیری به عمل آید.

طبسی با اشاره به دستگیری سه نفر از عوامل همکاری کننده در این حادثه و تحویل آن‌ها به مقام قضائی، اضافه کرد: ضارب اصلی حادثه به یکی از شهرهای شمالی کشور متواری شده بود که با همکاری قضائی و کمک سازمان‌های امنیتی محل اختفای وی و یکی دیگر از همدستانش شناسایی و در عملیاتی ضربتی هر دو نفر دستگیر شدند.

وی از کشف سلاح به‌کاررفته در این حادثه خبر داد و گفت: طی تحقیقات به عمل آمده مشخص شد علت اصلی این حادثه اختلافات خانوادگی بوده است؛ به طوری که هشت ماه پیش برادر ضارب فوت کرده و مراسم عروسی متعلق به یکی از اقوام این فرد هست و خواسته ضارب عدم برگزاری مراسم تا سال برادرش بوده است.

فرمانده انتظامی قوچان خاطرنشان کرد: خط قرمز نیروی انتظامی امنیت بوده و هرکجا احساس شود که امنیت مردم به خطر افتاده ورود جدی انجام می‌دهد؛ بنابراین افرادی که به دنبال ایجاد شرارت و ناامنی هستند باید اقدامات مجرمانه خود را کنار بگذارند.

یک جوان افغان، عامل جنایت در پارسیان

سردار غلامرضا جعفری فرمانده انتظامی استان هرمزگان اظهار کرد: درپی دریافت خبری مبنی بر وقوع یک فقره قتل در روستایی از توابع شهرستان پارسیان، بلافاصله اکیپی از کارآگاهان اداره مبارزه با جرایم جنایی و تشخیص هویت به محل وقوع حادثه اعزام شدند.

وی افزود: در بررسی مأموران مشخص شد که شخصی از اتباع خارجی با هویت (م - ا) حدود ۳۰ ساله تبعه افغانستان به قتل رسیده و قاتل پس از ارتکاب قتل متواری شده است که موضوع ضمن هماهنگی قضائی به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی شهرستان پارسیان قرار گرفت.

فرمانده انتظامی استان هرمزگان با اشاره به اینکه شناسایی و دستگیری قاتل به صورت ویژه در دستور کار عوامل انتظامی قرار گرفت، ادامه داد: کارآگاهان پلیس آگاهی شهرستان پارسیان با بهره‌گیری از شیوه‌های پلیسی با تلاش شبانه‌روزی و انجام اقدامات پلیسی گسترده، مخفیگاه و محل اختفا این قاتل فراری را در یکی از شهرستان‌های همجوار استان فارس شناسایی و قاتل را به همراه همدستش که از تبعه افغانستان بود با هماهنگی قضائی در یک عملیات ضربتی و غافلگیرانه در مخفیگاهش دستگیر کردند.

وی تصریح کرد: کارآگاهان پلیس آگاهی شهرستان پارسیان با به‌کارگیری روش‌های نوین کشف جرم و تلاش همه جانبه، قاتل را در کمتر از یک هفته پس از وقوع قتل شناسایی و علت اصلی و انگیزه قتل از سوی قاتل نزاع شخصی با مقتول و سرقت موتورسیکلت و عابر بانک بوده که هر دو کشف شدند.

سردار جعفری خاطرنشان کرد: متهم پس از مواجهه با اطلاعات پلیس به قتل مرتکب شده در روستایی از توابع شهرستان پارسیان اعتراف و متهم پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

بخشش قاتلی که بخاطر گرسنگی آدم کشته بود

عصر روز بیست‌وهشتم بهمن‌ماه سال ۹۴ به قاضی سیدمجتبی حسین‌پور، بازپرس جنایی وقت پایتخت خبر رسید که در جریان درگیری دو نفر در جنوب تهران، یکی از آنها که مردی سالخورده بود مجروح شده و ساعتی پس از انتقال به بیمارستان جان خود را از دست داده است.

عامل این درگیری جوانی ۳۴ ساله بود که دقایقی پس از حادثه در محل توسط پلیس بازداشت شده بود. آنطور که شواهد نشان می‌داد متهم و مقتول بر سر جمع‌آوری ضایعات با یکدیگر درگیر شده بودند و او با یک میله آهنی بر سر مقتول کوبیده و جانش را گرفته بود. با این حال وقتی او در برابر بازپرس جنایی قرار گرفت منکر این ضربه مرگبار شد و روایت دیگری را تعریف کرد.

متهم در اعترافات خود اظهار کرد: مدتی قبل از شهرستان برای کار به تهران آمدم و به تنهایی زندگی می‌کردم. با سختی زیادی توانستم به طور قسطی یک موتورسیکلت بخرم و با آن به‌عنوان پیک موتوری کار کنم. زندگی سختی داشتم و این اواخر با خراب شدن موتورم شرایط برایم سخت‌تر هم شد. نه‌تنها برای تعمیر موتورم پولی نداشتم، بلکه بعد از چند روز هیچ پولی برای اینکه غذا بخرم هم باقی نمانده بود.

آن روز گرسنه بودم و دنبال وسیله‌ای بودم تا بفروشم و با آن غذا بخرم. در خانه یک میله آهنی پیدا کردم و آن را برداشتم تا به‌عنوان ضایعات بفروشم و شکمم را سیر کنم. در نزدیکی خانه‌ام سراغ یک سطل زباله رفتم و داخل آن دنبال ضایعات بودم. آن موقع بجز من مقتول هم آنجا بود و در بین زباله‌ها دنبال وسیله‌ای باارزش می‌گشت تا اینکه ناگهان میله آهنی را از دستم قاپید. او می‌گفت میله‌ای را که من از خانه‌ام آورده بودم برای او است و بر سر همین موضوع با یکدیگر درگیر شدیم.

در این بین او را هل دادم و روی زمین افتاد و همه زباله‌ها هم رویش ریخت و بعد هم فهمیدم که او فوت شده است. من ضربه‌ای به سرش نزدم و قصد کشتن او را نداشتم و نمی‌دانم که او چطور جانش را از دست داد. با وجود انکارهای متهم درخصوص قتل اما همه شواهد و مدارک نشان می‌داد او عامل قتل مرد سالخورده است. در این شرایط بود که پرونده اتهامی او با صدور کیفرخواست به دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد.

او مدتی بعد در شعبه دهم دادگاه به اتهام قتل عمدی محاکمه و با درخواست اولیای دم به قصاص محکوم شد و با قطعی شدن این رأی در دیوان عالی کشور، پرونده به شعبه دوم اجرای احکام دادسرای امور جنایی فرستاده شد. هفت سال زندگی در زندان از متهم مرد دیگری ساخته بود. او در زندان به یکی از زندانیان نمونه تبدیل شده بود.

در اغلب کلاس‌های فرهنگی شرکت می‌کرد و هیچ‌کس ندیده بود که کار خلافی از او سر بزند. همین تغییر رفتار متهم باعث شد تا مسئولان اجرای احکام به فکر پادرمیانی برای جلب رضایت اولیای دم شوند. اولیای دم دو پسر و یک دختر مقتول بودند. آنها زمان وقوع حادثه اعلام کرده بودند که خواسته‌شان قصاص مقتول است و تحت هیچ شرایطی از این خواسته کوتاه نخواهند آمد.

با وجود این هفت سال از آن روز تلخ گذشته بود و آنها نیز به آرامش بیشتری دست یافته بودند. در این شرایط رایزنی‌ها با آنها آغاز شد تا اینکه سرانجام آنها اعلام کردند بدون دریافت هیچ دیه‌ای حاضر به بخشش قاتل پدرشان هستند. آنها چند روز قبل در شعبه دوم اجرای احکام در برابر قاضی سیدموسی رضازاده قرار گرفتند و برگه رضایت‌نامه را امضا و اعلام کردند انگیزه خود از این کار فقط رضایت خدا است. براساس این گزارش با منتفی شدن اجرای حکم قصاص درباره این متهم، پرونده او برای رسیدگی به جنبه عمومی جرم به دادگاه کیفری فرستاده شد.

کشف جسدی در پارک جنوب تهران

یک ماه پس از کشف جسد زنی در یکی از پارک‌های جنوب تهران مأموران پلیس آگاهی زنی را به‌عنوان مظنون بازداشت کردند که گمان می‌رود در این جنایت دست داشته باشد. شامگاه چهاردهم تیر به کلانتری ۱۱۷ جوادیه راه‌آهن خبر رسید که جسد زنی میانسال در گوشه یکی از پارک‌ها کشف شده است.

به این ترتیب ماجرا به قاضی محمدتقی شعبانی، بازپرس شعبه دهم دادسرای امور جنایی تهران گزارش و به دستور او تحقیقات در این خصوص آغاز شد. اولین نفری که این جسد را دیده و ماجرا را به پلیس گزارش کرده بود مرد بی‌خانمانی بود که در پارک زندگی می‌کرد.

او درباره چگونگی کشف این جسد به مأموران گفت: مدتی است که شب‌ها در این پارک می‌خوابم. شب حادثه هم در پارک بودم که کنار فنس‌ها بسته‌ای آبی‌رنگ و بزرگ دیدم. کنجکاو شدم و جلو رفتم. یک کیسه آبی رنگ روی آن بود. کیسه را کنار زدم و یک چمدان بزرگ دیدم. با خودم گفتم شاید داخل چمدان وسیله باارزشی باشد و زیپ آن را باز کردم و دیدم که داخلش یک کیسه زباله مشکی رنگ است.

وی افزود: همزمان بوی بدی هم از داخل چمدان احساس کردم و متوجه شدم که داخل چمدان یک جنازه است. ترسیدم و فوراً با پلیس تماس گرفتم و ماجرا را خبر دادم. چند دقیقه بعد وقتی مأموران آمدند و کیسه را باز کردند معلوم شد که جسد یک زن داخل چمدان است که به قتل رسیده است.

هیچ اوراق هویتی یا نشانه‌ای که هویت مقتول را نشان دهد همراه او نبود. او دهانش با چسب بسته شده بود و شواهد نشان می‌داد که او در محل دیگری بر اثر خفگی به قتل رسیده و سپس جسدش به پارک منتقل شده است. در این شرایط بود که جسد مقتول برای انجام بررسی‌های بیشتر به پزشکی قانونی منتقل و تحقیقات برای شناسایی عامل این جنایت آغاز شد.

با وجود اینکه مأموران در مراحل اولیه نتوانسته بودند هویت مقتول را شناسایی کنند اما در پزشکی قانونی با بررسی اثر انگشت هویت او روشن شد. از طرفی معلوم شد که خانواده مقتول مدتی قبل مفقود شدن او را به پلیس اطلاع داده بودند. آنها گفتند که این زن که حدود ۷۰ سال داشت در کار جمع‌آوری و فروش ضایعات بود و به تنهایی در خانه‌ای زندگی می‌کرد.

آنطور که خانواده‌اش می‌گفتند او چندین النگو به ارزش حدود ۱۵۰ میلیون تومان داشت که بعد از حادثه مفقود شده بود و همین موضوع نشان می‌داد که‌این قتل به‌احتمال زیادی با انگیزه سرقت انجام شده است. در ادامه بررسی‌ها معلوم شد که مقتول آخرین بار با صاحبخانه‌اش دیده شده است.

زمانی که صاحب‌خانه تحت بازجویی قرار گرفت، اظهار کرد: من چند روز قبل او را دیدم. می‌گفت می‌خواهد مقداری ضایعات از زنی که در همسایگی ما زندگی می‌کند بخرد. در این شرایط بود که مأموران سراغ این زن رفتند و با مجوز قضائی او را بازداشت کردند. این زن اما دست داشتن در قتل زن مسن را انکار کرد. او گفت: این زن چند روز قبل سراغم آمد تا مقداری ضایعات بخرد. من هرچه داشتم به او دادم و حتی پول هم نگرفتم و بعد از آن هم دیگر از او خبری نداشتم تا اینکه فهمیدم فوت شده است. بعد از آن هم در مراسم تشییع پیکرش شرکت کردم.

براساس این گزارش هم‌اکنون تحقیقات کارآگاهان پلیس برای رازگشایی از این جنایت ادامه دارد.

بازداشت ۲ برادر شیاد در تهران

سرهنگ داوود معظمی گودرزی رئیس پلیس فتا تهران بزرگ، اظهار کرد: درپی مراجعه شخصی به پلیس فتا پایتخت مبنی بر برداشت غیر مجاز مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال از حساب بانکی وی، توسط فرد یا افرادی ناشناس رسیدگی به این پرونده در دستور کار پلیس فتا پایتخت قرار گرفت.

وی افزود: شاکی در ادامه اظهارات خود اظهار کرد جهت خرید شارژ تلفن همراه در فضای مجازی مشغول جست‌وجو بودم که با یک کانال تلگرامی مواجه شدم که مدعی بودند با خرید یک شارژ از سایت یک شارژ هدیه بگیرید، بنده نیز بدون توجه به آدرس درگاه پرداخت و اطمینان از هویت گردانندگان آن صفحه اقدام به خرید کردم و پس از وارد کردن اطلاعات محرمانه کارت بانکی با تراکنش ناموفق مواجه شدم و پس از چند لحظه تمام موجودی حسابم را از دست دادم.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات پایتخت ادامه داد: پس از اخذ اظهارات شاکی کارشناسان پلیس فتا اقدامات خود را آغاز کردند و متوجه شدند افرادی تحت عنوان شارژ بخر هدیه بگیر با ایجاد یک درگاه جعلی پرداخت از کاربران فضای مجازی کلاهبرداری می‌کنند.

وی با اشاره به افزایش تعداد شکات به بیش از ۱۵ نفر در زمان رسیدگی به پرونده تصریح کرد: متخصصین سایبری پلیس فتا فرماندهی انتظامی تهران بزرگ پس از شناسایی مجرمان در فضای مجازی اطلاعات هویتی متهمان را که دو برادر بودند به دست آورده و پس از تشریفات قضائی این افراد در یکی از مناطق جنوبی تهران بزرگ دستگیر و به همراه تجهیزات الکترونیک به پلیس فتا منتقل شدند.

سرهنگ گودرزی با اشاره به اینکه ارزش ریالی این پرونده بیش از هفت میلیارد ریال بوده است، خاطرنشان کرد: این شیادان اینترنتی پس از انتقال به پلیس فتا پایتخت با مشاهده مستندات موجود در پرونده بزه انتسابی را پذیرفته و گفتند با ایجاد صفحه جعلی و وعده فروش شارژ به همراه هدیه، قربانیان خود را به سمت درگاه جعلی برده و با به دست آوردن اطلاعات حساب بانکی افراد نسبت به سرقت موجودی حساب قربانیان اقدام می‌کردند.

وی توصیه کرد: پیامک رمز یک بار مصرف که حاوی اطلاعاتی از تراکنش شامل مبلغ و نوع تراکنش است را با خرید اینترنتی خود مطابقت دهند و به هیچ عنوان فریب تبلیغات اغوا کننده و دروغین خریدهای آنلاین با قیمت‌های ارزان‌تر را نخورند و برای انجام یک خرید اینترنتی موفق حتماً از سایت‌های دارای نماد اعتماد الکترونیک استفاده کنند.

کد خبر 591165

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.