آتش‌نشانی سمنان مجهز به خودروی نردبان هیدرولیکی می‌شود

شهردار سمنان از خرید خودروی مجهز به نردبان هیدرولیکی برای آتش‌نشانی به ارزش ۵۰۰ میلیارد ریال خبر داد.

سیدعلی مرتضی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: شهر سمنان علی‌رغم وجود ساختمان‌های بلند و چندطبقه، از امکاناتی نظیر خودروی نردبان‌دار بلند محروم است و این موضوع زنگ خطری جدی برای اطفای حریق در مجتمع‌های چند طبقه است.

وی افزود: با تلاش‌های نماینده مردم شهرهای سمنان، سرخه و مهدیشهر در مجلس شورای اسلامی، شورای اسلامی شهر و پیگیری‌های شهرداری سمنان، قرارداد خرید یک دستگاه خودروی هیدرولیک نردبان‌دار آتش‌نشانی که از سنگین‌ترین قراردادهای خرید خودرو و تجهیزات آتش‌نشانی به ارزش ۵۰۰ میلیارد ریال است، امضا شد.

شهردار سمنان خاطرنشان کرد: این دستگاه خودروی نردبان‌دار هیدرولیکی ۳۲ متری است که نخستین و تنها نردبان با این ارتفاع در استان سمنان خواهد بود و پس از پیگیری‌های فراوان به ناوگان سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سمنان اضافه خواهد شد.

مرتضی‌نژاد اضافه کرد: این قرارداد میان شهرداری سمنان و نماینده انحصاری شرکت روزنباور اتریش امضا شده است. پیمانکار قرارداد موظف است این دستگاه چندکاره را تا دهه فجر سال جاری در اختیار سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سمنان قرار دهد.

وی با تاکید بر اینکه سمنان، استان معین تهران است و هنگام حوادث غیرمترقبه می‌تواند کمک حال پایتخت باشد، تصریح کرد: برای ارتقای ایمنی شهروندان و با توجه به مصوبه شورای عالی شهرسازی در خصوص مصوبه بلند مرتبه‌سازی در سمنان و چالش‌های پیش‌روی آپارتمان‌نشینی، وجود این خودرو جهت اطفای حریق و امدادرسانی مورد نیاز است.

کد خبر 591029

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.