بررسی مشکلات معیشتی شهروندان در مدیریت شهری زاهدان

رئیس شورای اسلامی شهر زاهدان گفت: همگرایی و مشارکت در ایجاد اعتماد شهروندان بسیار مهم است، بنابراین باید در راستای رفع مشکلات آن‌ها گام برداریم تا رضایت خاطرشان فراهم شود.

حسن سپاهی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: انتظار داریم به شکایت‌های شهروندانی که به تعیین دهک خود در زمینه واریز یارانه‌ها معترض هستند، در اسرع وقت رسیدگی شود.

وی ادامه داد: جهت تأمین کالاهای اساسی حاشیه‌نشینان شهری، به ویژه در شهر زاهدان که ازلحاظ صنفی کمتر به آن رسیدگی شده است، تلاش بیشتری شود تا مشکلات شهروندان این مناطق کم‌برخوردار رفع شود و از حداقل امکانات اولیه برخوردار شوند.

رئیس شورای اسلامی شهر زاهدان گفت: به عنوان نمایندگان مردم در شورای اسلامی شهر زاهدان انتظار داریم، سیاست‌گذاران در جنبه‌های اجرایی به مواردی از جمله بررسی شکاف بین قیمت کالاهای معیشتی با نیاز آن سوی مرز، تأثیر الگوی جدید مصرف بر قیمت‌ها، جاذبه قاچاق کالا به ویژه در مناطق مرزی، ثابت ماندن قیمت کالاها در یک چشم‌انداز فصلی یا ماهیانه باید مورد قرار گیرد تا بتوان شاهد نتایجی خوبی از طرح‌های اجرایی که برای مردم کم برخوردار در نظر گرفته می‌شود، باشیم.

وی درخصوص اهمیت مبارزه با قاچاق در مناطق مرزی، افزود: لازم است بررسی شود که آیا می‌توانیم قیمت کالاها را ثابت نگه داریم، زیرا اگر قرار است قیمت ثابت باشد و قیمت ارز افزایش یابد، قاچاق باز هم ادامه خواهد داشت.

سپاهی تصریح کرد: نیاز است در بحث همگرایی، ایجاد مشارکت‌ها و شبکه‌سازی زنجیره اعتماد با شهروندان همگام باشیم تا در این راستا بتوان اقدامات مؤثری را انجام داد، همچنین اگر به این موارد توجه کنیم اقناع عمومی ایجاد می‌شود و شهروندان مشارکت بیشتری در سیاست‌های دولت مردمی و خدمتگزار خواهند داشت.

وی افزود: ثبات مهم‌ترین اصل پیش‌بینی اقتصادی است. امیدوارم با مجموعه اقدامات دولت خدمتگزار شاهد ثبات نسبی در بازار و آرامش در معیشت شهروندان باشیم.

کد خبر 590961

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.