تشدید فعالیت سامانه بارشی مونسونی در اصفهان/آماده‌باش تیم‌های امدادی

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه از روز پنجشنبه (ششم مردادماه) تا اواخر جمعه تشدید فعالیت سامانه بارشی تابستانی مونسونی پیش‌بینی می‌شود، گفت: آماده‌باش لازم به نیروهای امدادی در استان اعلام شده است.

منصور شیشه‌فروش در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه هشدار هواشناسی از روز چهارشنبه هفته جاری تا روز شنبه هفته آینده برای سطح استان اصفهان اعلام شده است، اظهار کرد: از روز پنجشنبه (ششم مردادماه) تا روز جمعه تشدید فعالیت سامانه بارشی تابستانی مونسونی پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: در پی پیش‌بینی تشدید فعالیت سامانه بارشی تابستانی مونسونی شاهد رگبار شدید باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی، بارش تگرگ در مناطق جنوب، جنوب غرب، مرکز استان (به ویژه مناطق جنوبی‌تر) و مناطق همجوار با استان فارس، چهارمحال بختیاری و کهکیلویه و بویراحمد خواهیم بود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان ادامه داد: اثرات این سامانه رگبار شدید باران، ایجاد روان‌آب، سیلابی شدن مسیل‌ها، بالا آمدن ناگهانی آب رودخانه‌های فصلی، اختلال تردد در محورهای مواصلاتی استان منتهی به استان‌های چهارمحال بختیاری، فارس و کهکیلویه و بویراحمد خواهد بود.

وی با تاکید بر اعلام آماده‌باش مدیریت بحران استان به تیم‌های امدادی استان اصفهان، تصریح کرد: پاک‌سازی آبراهه‌ها، مسیل و رودخانه‌های منتهی به شهرها و روستاها به ویژه در دهانه پل‌ها، در دستور کار قرار گیرد و از چرای دام در مناطق سیل‌خیز، صعود به ارتفاعات، تردد و اسکان در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌های فصلی و پارک خودروها در مسیل رودخانه‌ها اجناب شود.

تداوم خیزش گردوخاک تا صبح چهارشنبه

شیشه‌فروش با بیان اینکه ایمنی تردد باید در محورهای مواصلاتی نیمه جنوبی استان رعایت شود، اضافه کرد: افزایش سرعت وزش باد در مناطق شمال شرق و هم‌مرز با استان سمنان منجر به خیزش گردوخاک در مناطق شرق و مرکزی استان شده است.

وی با بیان اینکه در پی این شرایط شاهد افزایش آلودگی هوا، ماندگاری ذرات گردوغبار، کاهش دید و کیفیت هوا در مناطق مرکزی صنعتی، شرق و شمال شرق استان هستیم، گفت: این شرایط تا اواخر روز سه‌شنبه و اوایل صبح چهارشنبه ادامه خواهد داشت.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با تاکید بر اجتناب از انجام هرگونه فعالیت همچون عملیات معدنی و خاکبرداری که منجر به افزایش گردوخاک شود، خاطرنشان کرد: افراد آسیب‌پذیر از قرار گرفتن در فضای باز اجتناب و افراد در کاهش انتشار آلودگی‌های ناشی از خودروها و صنایع همکاری کنند، همچنین از آتش زدن ضایعات، بقایای گیاهی و کشاورزی جلوگیری و تأسیسات، گلخانه‌ها و تابلوها در برابر وزش باد حفاظت شود.

کد خبر 590913

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.