تمهیدات شهرداری یزد برای مقابله با سیل احتمالی پایان هفته

شهردار یزد با اشاره به پیش‌بینی‌های صورت گرفته برای بارش‌های شدید پایان هفته جاری در استان یزد، تمهیدات شهرداری برای مقابله با سیل‌احتمالی در شهر یزد را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ابوالقاسم محی‌الدینی امروز – دوشنبه سوم مرداد – در نشست ستاد مدیریت بحران استان یزد، اظهار کرد: تمامی سیل‌بندها در حال تقویت و نخاله‌برداری است و نقاط مختلف آن که با مشکل مواجه شده بود، مقاوم‌سازی شده است.

وی خاطرنشان کرد: تمهیداتی برای پل‌هایی که آب گرفتگی آن برای مردم مشکل‌ساز است، صورت گرفته است، اما در صورتی که احتمال وارد شدن آب سیلاب به داخل شهر باشد، روان‌آب‌ها و سیلاب‌ها به سمت برخی پل‌های خارج از محدوده شهری هدایت می‌شود تا جلوی ایجاد مشکل برای مردم گرفته شود.

شهردار یزد تصریح کرد: اگر بارش به حدی باشد که سیل از سیل‌بندها عبور کند، پیش‌بینی کردیم که خیابان‌ها از میدان عالم بسته و آب به سمت رودخانه هدایت شود تا مشکلی برای مردم به وجود نیاید.

وی با اشاره به ورود آب سیل دو ماه پیش به داخل منازل شهروندان، افزود: این موضوع اهمیت زیادی دارد، زیرا اگر اقدامات لازم به سرعت انجام نشود، همچون سیل دو ماه قبل به بلوار جوان و سپس خانه‌های مردم کشیده می‌شود.

محی‌الدینی با بیان اینکه در طول این چند روز راهداری و سازمان دهیاری‌ها و شهرداری‌ها در حوزه ماشین‌آلات به شهرداری کمک بسیار خوبی ارائه کرده است، خواستار همراهی و همکاری تمامی دستگاه‌ها با شهرداری برای انجام اقدامات لازم در حوزه آمادگی در حوزه مقابله با سیلاب شد.

وی تاکید کرد: حداکثر پیش‌بینی‌ها را در نقاط مختلف انجام دادیم تا بتوانیم نسبت به پیشگیری از مشکلات اقدام لازم را انجام دهیم.

کد خبر 590906

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.