اعزام آتش‌نشانان سمنان به ۴۵۵ مورد حادثه‌ و حریق

سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سمنان از پوشش ۴۵۵ مورد حادثه‌ و حریق در سه ماهه نخست سال ۱۴۰۱ توسط آتش‌نشانان سمنانی خبر داد.

رضا رهایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه در سه ماهه نخست سال ۱۳۰ مورد آتش‌سوزی و ۳۲۵ مورد عملیات امداد و نجات در شهر سمنان به وقوع پیوسته است، اظهار کرد: در این سه ماه، سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سمنان به ۴۹۸۰ تماس که از سوی شهروندان با سامانه ۱۲۵ حاصل شده، پاسخ داده است.

وی افزود: از این تعداد تماس، آتش‌نشانان سازمان با مجموع ۲۲۶ ساعت و چهار دقیقه عملیات اطفا، امداد و نجات و میانگین چهار دقیقه و ۲۵ ثانیه زمان رسیدن به محل حادثه، به کار خود پایان دادند.

سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سمنان خاطرنشان کرد: آتش‌نشانان ۱۳۰ مورد حادثه آتش‌سوزی را در این مدت پوشش دادند و علت حریق‌های رخ داده بی‌احتیاطی، نقص فنی خودرو و اتصالی بوده است؛ از این میزان حادثه بیشترین تعداد آن ۳۶ مورد مربوط به معابر (ساختمان‌های متروکه و ضایعات)، ۲۲ مورد مربوط به حریق منزل مسکونی و ۱۹ مورد مربوط به حریق پارک‌ها و فضای سبز بوده است.

رهایی تصریح کرد: مأموران آتش‌نشانی شهرداری سمنان طی این سه ماه در ۳۲۵ مورد حادثه جداگانه شامل باز کردن درب منزل و خودرو (محبوسی)، گیر کردن حلقه یا انگشتر، تصادف و واژگونی خودرو و محبوس شدن در آسانسور شرکت داشته‌اند و به شهروندان و هم‌وطنان امدادرسانی کرده‌اند و آنان را از خطرات ناشی از این حوادث نجات داده‌اند.

وی با بیان اینکه بیشترین آمار حوادث (۱۳۲ مورد) مربوط به محبوس شدن در کابین آسانسور و اماکن به تعداد ۷۴ مورد بوده است، گفت: ۴۱ مورد از این حوادث آتش‌سوزی و امداد و نجات خارج از محدوده شهری رخ داده که توسط نیروی‌های عملیاتی به خوبی پوشش داده شده است.

سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سمنان افزود: تعداد نجات یافتگان این عملیات‌ها در سه ماهه نخست امسال ۲۳۷ نفر (مرد و زن) است که توسط نیروی‌های عملیاتی امدادرسانی شده‌اند.

کد خبر 590791

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.