نام‌ها و کاربردهای دستگاه‌های آزمایشگاهی رایج

دستگاه‌های آزمایشگاهی رایج چیست احتمالاً تا به حال از خود پرسیده‌اید که "معنای "دستگاه آزمایشگاه" چیست؟ این می‌تواند هر قطعه‌ای از تجهیزات باشد که برای استفاده در یک اتاق کار برای انجام آزمایشات و انجام مطالعات در زمینه مربوطه ایجاد شده است.

برخی از قطعات کیت آزمایشگاهی معمولی برای استفاده بی خطر هستند، در حالی که برخی دیگر نیاز به توجه ویژه و الزامات ایمنی دارند.

دستگاه‌های آزمایشگاهی رایج، تجهیزات اساسی هستند که در همه جا، در فیزیک و شیمی، در آزمایشگاه‌های پزشکی و مؤسسات آموزشی کاربرد دارند. هر قطعه نام منحصر به فرد خود را دارد و قرار است به روشی خاص استفاده شود.

۱. میکروسکوپ

زیست شناسان، کارکنان پزشکی و دانشجویان علاقه مند به استفاده از میکروسکوپ در پروژه‌های خود هستند. این قطعه رایج تجهیزات تقریباً در هر آزمایشگاهی وجود دارد. از آن برای بزرگنمایی هر چیزی که برای چشم ما کوچک است تا ۱۰۰۰ برابر اندازه معمولی آن استفاده می‌شود. همچنین می‌تواند کوچک‌ترین جزئیات یک چیز، حتی سلول‌های نامرئی گیاهان و پوست را نشان دهد.

۲. ترازو آزمایشگاهی

برای اندازه گیری جرم از چه دستگاه آزمایشگاهی استفاده می‌شود؟ یک تعادل است. برای اندازه گیری جرم استفاده می‌شود.

۳. ارلن های حجمی

ارلن یک نوع محبوب از دستگاه‌های آزمایشگاهی است که در شیمی استفاده می‌شود. هر زمان که مجبورید مقدار خاصی از مایع را اندازه گیری کنید (و حجم آن بسیار مهم است)، باید ارلن حجمی مخصوصی را انتخاب کنید که فقط یک مقدار دقیق و نه بیشتر را در خود جای دهد. این ارلن های شیشه‌ای می‌توانند حجم‌های متفاوتی داشته باشند، مثلاً یک فلاگن ۲۰۰ میلی لیتری، یک فنجان ۵۰۰ میلی لیتری و غیره.

۴. لوله آزمایش

اینها لوله‌های شیشه‌ای معروفی هستند که برای نگهداری مایعات و مواد شیمیایی طراحی شده‌اند. بیشتر این لوله‌ها تا ۱۵ سانتی متر طول دارند. هیچ نشانی ندارند. اما آنها شفاف هستند و به راحتی می‌توانید آنچه را که در هر کدام ریخته‌اید مشاهده کنید، مایعات را حمل کنید و گاهی اوقات حتی مواد شیمیایی را اندازه گیری کنید.

۵. مشعل بونسن

از چه دستگاه‌های آزمایشگاهی برای گرمایش استفاده می‌شود؟ مشعل‌های Bunsen رایج‌ترین تجهیزاتی هستند که چندین کارکرد را انجام می‌دهند. این نه تنها مواد شیمیایی مختلف را برای ایجاد یک واکنش خاص گرم می‌کند، بلکه به عنوان یک استریل کننده نیز عمل می‌کند.

۶.و لت متر

دانش آموزان عاشق این متر الکترونیکی هستند. ولت متر در مدارهای الکتریکی استفاده می‌شود. با کمک آنها، اندازه گیری ولتاژ بین ۲ نقطه امکان پذیر است. در آزمایشات علمی، در مدارس و خانه کمک می‌کند.

۷. بشر

هنگامی که برای انجام آزمایش یا واکنش شیمیایی نیاز به اندازه گیری مایع دارید، می‌توانید از ظروف مخصوصی به نام بشر استفاده کنید. آنها پهن‌تر و بزرگ‌تر از لوله‌های آزمایش معمولی هستند و کف آنها صاف است. برای نگهداری، مخلوط کردن و حرارت دادن مایعات استفاده می‌شود.

۸. ذره بین

میکروسکوپ‌ها را اغلب می‌توان با ذره بین جایگزین کرد. چنین دستگاه‌های آزمایشگاهی رایج در بسیاری از خانه‌ها محبوب هستند. از این شیشه می‌توان برای خواندن جهت‌های نوشته شده با حروف ریز، مشاهده کوچک‌ترین اشیا و غیره استفاده کرد.

۹. قطره چکان

این ابزار خاص به اضافه کردن مایعات یا محلول‌های دیگر به صورت قطره‌ای کمک می‌کند و جایی برای اشتباه باقی نمی‌گذارد.

۱۰. پیپت

این ظروف شیشه‌ای کوچک با انتهای لاستیکی در پزشکی و آزمایشگاه‌ها استفاده می‌شود. یک ماده مایع را اندازه گیری می‌کند و به فرد اجازه می‌دهد مایعات را از بطری‌هایی با گردن کوچک به یک ظرف جدید منتقل کند. برای کشیدن مایعات به داخل لوله استفاده می‌شود.

نام‌ها و کاربردهای دستگاه‌های آزمایشگاهی رایج

۱۱. دماسنج

این تجهیزات آزمایشگاهی متداول در هر خانواده‌ای شناخته شده است. با این حال، دماسنج‌هایی که برای انجام آزمایش‌ها و آزمایش‌ها استفاده می‌شوند، قطعاتی شبیه به خانه نیستند، حتی اگر برای اندازه گیری دما نیز استفاده شوند.

۱۲. میله همزن

مایعات اغلب در شیمی مخلوط می‌شوند، اما شما نمی‌توانید آنها را با انگشت خود هم بزنید. میله‌های همزن مخصوص می‌توانند به مخلوط کردن چندین مایع یا گرم کردن آنها در کلاس درس یا اتاق کار کمک کنند.

۱۳. ترازو فنری

این یکی دیگر از دستگاه‌های آزمایشگاهی است که برای اندازه گیری جرم اجسام استفاده می‌شود. بر خلاف ترازوی پرتو، ترازوهای فنری مواد را با جرم دیگری اندازه نمی‌گیرند. در عوض، زمانی که مواد به دلیل وزن آن جابجا می‌شوند، فاصله را اندازه می‌گیرد.

۱۴. شیشه ساعت

این قطعات از تجهیزات آزمایشگاهی برای آزمایشات شیمیایی و در سازمان‌های پزشکی استفاده می‌شود. شیشه ساعت یک سطح مربع یا دایره‌ای است که می‌تواند نمونه‌هایی از مواد مورد نیاز برای آزمایش، توزین، گرم کردن و غیره را در خود جای دهد.

۱۵. گاز سیمی

این تجهیزات که از فلز نازک ساخته شده و شبیه مش است، برای کمک به گرم کردن ظروف شیشه‌ای طراحی شده است که نمی‌توانند مستقیماً توسط مشعل یا شعله گرم شوند. از لوله‌های شیشه‌ای در برابر شوک شدن در اثر آتش سوزی و تکه تکه شدن محافظت می‌کند.

۱۶. سه پایه

انسان‌ها نمی‌توانند گازهای سیمی گرم شده را در دستان خود حمل کنند. بنابراین، آنها به یک قطعه تجهیزات اضافی نیاز دارند که بتواند این کار را انجام دهد. سه پایه پایه‌ای با سه پایه است که می‌تواند گاز سیم گرمایش را در طول آزمایش‌ها پشتیبانی کند.

۱۷. برس برای لوله‌های آزمایش

هر لوله آزمایشی پس از نگهداری مواد شیمیایی و مواد باید تمیز شود. این لوله‌ها نازک هستند بنابراین استفاده از یک تکه پارچه معمولی کار نمی‌کند. برس های لوله آزمایش تجهیزات اضافی آزمایشگاهی هستند که مشکلات تمیز کردن را حل می‌کنند.

۱۸. انبر

برای برداشتن بشر استفاده می‌شود.

انبر بوته‌ای

که برای نگهداری بوته‌ها استفاده می‌شود.

انبر می‌تواند به گرفتن لوله یا مواد و انجام آزمایش کمک کند. بسیاری از انبرهای معاصر حتی می‌توانند بشر را نگه دارند.

۱۹. قیف آزمایشگاهی

اینها قیف‌های خاصی هستند که می‌توانند با مواد شیمیایی کار کنند و مطمئن شوند که هنگام ریختن ماده در لوله آزمایش یا ظرف دیگری، جداسازی مایعات، فیلتر کردن مواد و غیره چیزی نریزید.

۲۰. بورت

این تجهیزات آزمایشگاهی رایج زمانی که مایع را به آزمایش اضافه می‌کند بسیار دقیق است. این ابزار دارای یک دریچه توقف است که می‌تواند بر اساس وظیفه شما تنظیم شود. این کمک می‌کند تا مقدار مایعی که در یک زمان آزاد می‌شود را کاهش دهید و مطمئن شوید که آزمایش به دلیل اضافه شدن نادرست عناصر شکست نمی‌خورد.

۲۱. بوته

برای نگهداری مواد شیمیایی در حین حرارت دادن به دمای بسیار بالا استفاده می‌شود.

۲۲. ظرف تبخیر

برای گرم کردن مایعات برای تبخیر استفاده می‌شود.

۲۳. فورسپس

برای برداشتن یا نگه داشتن اجسام کوچک استفاده می‌شود.

۲۴. بطری شستشو

برای شستشوی تکه‌های ظروف شیشه‌ای و افزودن مقدار کمی آب استفاده می‌شود.

۲۶. هاون

برای خرد کردن و آسیاب کردن مواد استفاده می‌شود.

کد خبر 590684

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.