ضرورت شناسایی و ساماندهی خانه‌های خالی در تهران

رئیس کمیته بودجه شورای اسلامی شهر تهران گفت: دلالان ملکی املاک را خریداری می‌کنند و طی یک دوره رکود آنها را خالی نگه می‌دارند و هم‌زمان با پیک دوره‌ای تورم و افزایش قیمت، آن‌ها را می فروشند، خانه‌های خالی بازار اجاره‌بها را دچار التهاب کرده است، لذا باید اقدامات لازم برای رفع این معضل انجام شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، میثم مظفر امروز _یکشنبه دوم مردادماه_ در هشتادمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران، اظهار کرد: ۲۰ درصد از خانه‌های خالی کشور که بالغ بر ۵۰۰ هزار واحد است در استان تهران قرار دارد که برآورد می‌شود، ۳۰۰ هزار واحد آن در شهر تهران و ۲۰۰ هزار واحد آن در پیرامون و حاشیه آن باشد.

وی با بیان اینکه خانه‌های خالی بلایی بر سر بازار اجاره آورده که رفع آن نیازمند اقدام فوری است، ادامه داد: دلالان ملکی املاک را در تهران خریداری می‌کنند و طی یک دوره رکود سه تا شش ساله، آنها را خالی نگه می‌دارند و هم‌زمان با پیک دوره‌ای تورم و افزایش قیمت مسکن، می‌فروشند.

رئیس کمیته بودجه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به سامانه ممیزی املاک شهرداری، گفت: شهرداری تهران از طریق سامانه‌های تخصصی که ایجاد کرده در لحظه می‌تواند اطلاعات کامل، جزئی و دقیق را احصا کند؛ به طور مثال شهرداری به‌راحتی می‌تواند از طریق این سامانه برای شناسایی املاک لوکس، خانه‌های بالای ۳۵۰ متر منطقه یک را بر اساس انتخاب سیستمی، با کد پستی و مشخصات مالک اعلام کند و شهرداری ابزارهای مختلف و قدرتمندی را برای وصول مالیات آن‌ها، یعنی چه مالیات بر خانه‌های خالی و چه مالیات بر خانه‌های لوکس، در اختیار دارد.

وی تصریح کرد: به نظر می‌رسد اجرای این قانون تنها با همکاری شهرداری‌ها میسر و عملی است، بنابراین اگر درآمد ناشی از این مالیات در اختیار شهرداری‌ها قرار گیرد، قانونی که بیش از دو سال از اجرا نشدن آن می‌گذرد، عملیاتی خواهد شد.

کد خبر 590437

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.