دولت اهتمام ویژه‌ای در پیگیری مطالبات بازنشستگان دارد

رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهتمام ویژه دولت در پیگیری مطالبات بازنشستگان گفت: با توجه به نظر هیئت تطبیق مجلس مبنی بر تعیین حداقل مستمری بازنشستگی در سال ۱۴۰۱، ضروری است دولت هرچه سریع‌تر نسبت به رفع ایراد قانونی اقدام کند.

به گزارش ایمنا و به نقل از خانه ملت، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی امروز _یکشنبه، دوم مردادماه_ در صحن علنی مجلس در نطق پیش از دستور، گفت: فرا رسیدن روز مباهله؛ روزی که خداوند متعال بر حقانیت و جایگاه والای اهل بیت (ع)، مُهر تأیید دیگری زد را گرامی می‌دارم. این روز در تاریخ اسلام به معنای واقعی کلمه، روز اقتدار ایمانیِ امت اسلامی است. قدم گذاشتن در راه حق و ثبات در این مسیر نیز جز با داشتن اقتدار ایمانی راستین ممکن نیست.

وی درگذشت جمعی از هموطنان در سیل شهرستان استهبان و نی‌ریز را به خانواده‌های داغدار ایشان و تمام مردم استان فارس تسلیت و تعزیت گفت و افزود: ضروری است تمام امکانات دستگاه‌های اجراییِ امدادی با سرعت هر چه بیشتر در جهت حل مشکلات آسیب‌دیدگان و مصدومان این حادثه به کار گرفته شود و همچنین اقدامات لازم برای جبران خسارت‌های وارد شده، به انجام رسد.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی نیز با قید فوریت و با بررسی میدانی، گزارش دقیقی از علل وقوع حادثه، با تاکید بر شناسایی قصورات احتمالی دستگاه‌های مسئول به نمایندگان مجلس ارائه کند.

قالیباف یادآور شد: فرا رسیدن روز خانواده و تکریم بازنشستگان را گرامی می‌دارم؛ مجلس یازدهم از زمان آغاز به کار، رسیدگی به مطالبات بازنشستگان را در چارچوب وظایف و اختیارات خود در دستور کار قرار داده است، از مهم‌ترین اقدامات مجلس در راستای پاسخ به مطالبات بحق بخشی از بازنشستگان، تعیین تکلیف وضعیتِ همسان‌سازیِ حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی بود که با پیگیری‌های ویژه مجلس پس از سال‌ها به نتیجه رسید؛ همچنین در بودجه ۱۴۰۱ نیز، قریب به ۱۰۰ هزار میلیارد تومان برای استمرار همسان‌سازی و متناسب‌سازیِ حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی، کشوری و لشکری در نظر گرفته شد.

وی ادامه داد: با توجه به اهتمام ویژه دولت در پیگیری مطالبات بازنشستگان و با توجه به نظر هیئت تطبیق مجلس در مورد تعیین حداقل مستمری بازنشستگی، از کارافتادگی و بازماندگان در سال ۱۴۰۱» با قانون، ضروری است دولت هر چه سریع‌تر نسبت به رفع ایراد قانونی و اتخاذ تصمیم لازم برای رفع دغدغه‌های بازنشستگان مبادرت ورزد.

کد خبر 590384

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.