مبتلایان به زیرسویه جدید کرونا تا چه زمانی ناقل بیماری هستند؟

نتایج بررسی‌های انجام‌شده نشان می‌دهد که افراد آلوده به ویروس کرونای جدید از حدود دو روز قبل از شروع علائم تا ۱۰ روز پس از ظاهرشدن علائم، ناقل بیماری هستند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، افزایش تعداد مبتلایان به بیماری کووید -۱۹ به دلیل شیوع زیرسویه‌های BA.۴ و BA.۵ رخ داده است. این زیرسویه‌ها درحال‌حاضر در بریتانیا غالب و نسبت به سویه‌های دیگر مسری‌تر هستند. اکنون هیچ شواهدی وجود ندارد که نشان دهد زیرسویه‌های جدید باعث بروز نوع شدیدتر و جدی‌تر بیماری می‌شود.

رایج‌ترین علائم سویه جدید کرونا چیست؟

گزارش‌های ارائه شده نشان می‌دهد که گلودرد، رایج‌ترین نشانه بیماری کووید -۱۹ است، در حالی که علائم قدیمی‌تر از جمله تب و از دست دادن حس بویایی یا چشایی بسیار کمتر از گذشته اعلام شده است. علائم بیماری کووید -۱۹ معمولاً حدود پنج روز طول می‌کشد و افراد پس از آن احساس بهتری دارند. با این وجود، در بعضی موارد ممکن است دوران بهبود بیماری طولانی‌تر شود و برخی افراد برای چند هفته درگیر علائم بیماری باشند. در صورتی که علائم بیماری بیش از ۱۲ هفته باقی بماند، فرد درگیر کرونای طولانی‌مدت شده است.

مبتلایان به زیرسویه جدید کرونا تا چه زمانی ناقل بیماری هستند؟

به گفته متخصصان، افرادی که آزمایش کرونای آن‌ها مثبت شده است، از حدود دو روز قبل از شروع علائم، ویروس را به دیگران منتقل می‌کنند و تا ۱۰ روز پس از ظاهر شدن علائم ناقل بیماری هستند. نتایج مطالعه منتشر شده در مجله The Lancet Microbe نشان می‌دهد که افراد در پنج روز اول پس از شروع علائم بیشتر مسری هستند. تحقیقات جدیدتر که در مجله JAMA Internal Medicine منتشر شده است، حاکی از این است که افراد دو روز قبل و سه روز پس از بروز علائم بیشتر عفونی هستند. مرکز اروپایی پیشگیری و کنترل بیماری (ECDC) اعلام کرده است که بزرگسالان با علائم خفیف تا متوسط، بدون توجه به نوع آن، بیش از ۱۰ روز پس از شروع علائم، ناقل بیماری هستند.

علائم کووید -۱۹ چیست؟

با توجه به داده‌های ارائه شده، ۲۰ علامت مخصوص بیماری کووید -۱۹ که باید به آن‌ها توجه کنید شامل گلودرد، سردرد، انسداد بینی، سرفه بدون خلط، آبریزش بینی، سرفه همراه با خلط، صدای خشن، عطسه، خستگی، دردهای عضلانی، سرگیجه، تورم غدد گردن، درد چشم، تغییر حس بویایی، تغییر حس چشایی، درد قفسه سینه، تب، لرز، تنگی نفس و گوش درد می‌شود. اگر احساس ناخوشایندی دارید یا علائم کووید را تجربه می‌کنید، توصیه می‌شود در منزل بمانید و تا حد امکان از تماس با دیگران خودداری کنید.

کد خبر 590331

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 21
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ۰۱:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۵
    56 5
    بسیار بیماری بدیه